9
چهار شنبه 9 آبان 1397
شماره 7517
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اخبار فردا

تهرون و ترونیا - مرتضی احمدی، معروف به «بچه تهرون»، متولد 10آبان 1303بود. او از سال 1321تا 139271سال در 4عرصه سینما، تلویزیون، نمایش و رادیو کار کرد. صدای خاصی داشت؛ آواز هم خواند، کتاب هم نوشت.
ویژه
«من در فضای مجازی نیستم»؛ مهران مدیری بارها و بارها این جمله را با افتخار در برنامه تلویزیونی‌اش اعلام کرد تا نشان دهد در روزگاری که بسیاری سرگرم بالا و پایین رفتن در صفحات فضای مجازی‌شان و شمارش تعداد لایک‌هایشان هستند، هنوز افرادی وجود دارند که بدون هیچ مشکلی برخلاف مسیر جمع شنا می‌کنند.
جرائم فضای مجازی در حال رقابتی تنگاتنگ با جرائم عادی است. این را می‌شود از حجم انبوه پرونده‌هایی که هر روز در پلیس فتای سراسر کشور تشکیل می‌شود.
پول رمزگذاری شده، ارز رمز‌نگاری‌شده یا ارز مجازی از آغاز ظهور اینترنت خبرساز شده‌است و بدون شک تحولات بزرگی در نحوه معاملات و تراکنش‌های مالی در جهان مجازی ایجاد کرده‌اند.
«او» Her نشانه عزم راسخ سازنده‌اش برای خروج از زیر سایه سنگین نابغه فیلمنامه‌نویسی هزاره سوم بود. اسپایک جونز با «جان مالکوویچ بودن» و «اقتباس»، در هر اعتبار و افتخاری که کسب کرد.
قدرت اثرپذیری بالا و پرداخت هزینه کم،2 پارامتری است که افراد در تبلیغات کالا یا خدمات خود به‌دنبال آن هستند. امروزه با گسترش رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی امکان تبلیغات با این ویژگی‌ها بیشتر شده و افراد تمایل بیشتری برای تبلیغ در این فضاها دارند.
گاهی آدم‌ها دوست ندارند با هویت موجودشان شناخته شوند؛ شاید این بهترین دلیل برای شناخت آن‌دسته افرادی است که بیشتر با فضای مجازی اخت شده‌اند و کمتر در اجتماع با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. یکی از حُسن‌های دنیای مجازی این است
نیازهای واقعی را می‌توان از دنیای مجازی تامین کرد؟

همه‌کاره زندگی من

روایتی از یک روز زندگی و رفع نیازها با اپلیکیشن‌ها
چشم‌هایم را یکهو باز می‌کنم. انگار که دچار یک حمله هیجانی شده باشم. ساعت 2بعد از نیمه‌شب است. کامنت‌های توییت شب قبل را چک می‌کنم؛ همان توییتی که زیرش جنگ عقیدتی شکل گرفته بود و حالا از نگرانی آن از خواب پریده‌ام.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
بیت‌کوین Bitcoin نوعی واحد پول دیجیتال و درواقع واحد پول رایج در شبکه است و به‌عنوان نخستین ارز دیجیتال معرفی شده است. اما واقعا بیت‌کوین چیست و از کجا آمده است؟
بعضی‌ها فقط خوره هستند؛ یعنی مدام در حال بازی کردن هستند اما آخرش به هیچ جا نمی‌رسند؛ مثل کسی که دور خودش می‌چرخد و آخرش می‌فهمد که الکی این همه انرژی تلف کرده.
وقتی پسرم 17ساله بود، روزی برای گفت‌و‌گویی خیلی جدی به اتاقم آمد: مامان! من می‌خواهم تمامش کنم. باید تمامش کنم. اما می‌ترسم دیگران را از خودم برنجانم.