• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 9 آبان 1397
کد مطلب : 35990
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

پنجشنبه 10آبان
جمعه 11آبان


تهرون و ترونیا - مرتضی احمدی، معروف به «بچه تهرون»، متولد 10آبان 1303بود. او از سال 1321تا 1392(71سال) در 4عرصه سینما، تلویزیون، نمایش و رادیو کار کرد. صدای خاصی داشت؛ آواز هم خواند، کتاب هم نوشت. تازه عاشق فوتبال هم بود و مثلا خاطره‌هایش از امجدیه و پرسپولیس (حضور در برنامه نود) خودش می‌تواند گزینه پیشنهادی برای تماشا در روز تولد او باشد. اما واقعیتش این است که هیچ آدم عاقلی از کارنامه‌ای 71ساله چند‌گزینه را جدا نمی‌کند که مثلا نشانه‌هایی برای بزرگداشت صاحب آثار باشند. پس این نوشته را فقط می‌توانید مقدمه‌ای برای گوش سپردن به صدای مرتضی‌احمدی فرض کنید و بهتر از همه اینکه خودتان را به نزدیک‌ترین کتابفروشی برسانید و یکی از کتاب‌هایش را سراغ بگیرید؛ مثلا «من و زندگی: خاطرات مرتضی‌احمدی» یا «پرسه در احوالات تهرون و ترونیا». صدایش را به‌خاطر بیاور و بخوان... 

یک روز گیاهخوار باشید - فردا مصادف با یکم نوامبر، روز جهانی وگن (گیاهخواری مطلق) است. وگن‌ها همه‌ساله در این روز جشن می‌گیرند و به تبلیغ و ترویج گیاهخواری می‌پردازند. وگنیسم صرفا یک روش تغذیه نیست! مهم‌‌ترین دلایلش علاوه بر سلامتی، مسائل اخلاقی و رعایت حقوق حیوانات و همچنین حفاظت از محیط‌زیست است. آنها معتقدند که با وگنیسم می‌توان گرسنگی جهانی را ریشه‌کن کرد، زیرا انسان برای تولید گوشت مقدار زیادی از گیاهان را به مصرف غذای دام می‌رساند. به‌عنوان نمونه برای تولید یک کیلوگرم گوشت به ۱۶‌کیلوگرم غلات نیاز است. اگر گوشتخوارید به اندازه یک فردا خود را از خوردن آن و فراورده‌هایش منع و گیاهخواری را تجربه کنید تا به اندازه‌ای هرچند اندک به سبزتر‌شدن چرخه طبیعت کمک کنید. 

قصه «علیمردان‌خان» برای بچه‌ها - بچه‌ها! شما قصه علیمردان‌خان را شنیده‌اید؟ اگر نشنیده‌اید بروید و این نمایش را در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان تماشا کنید. علیمردان‌خان یک قصه قدیمی و محلی است که به‌صورت موزیکال روایت می‌شود. نمایش علیمردان‌خان از ۱۰ آبان، هر پنجشنبه و جمعه روی صحنه می‌رود.



در این نمایش صالح خواجه، آنا نمکچیان، مهرزاد شربت‌خواری، مینا ابراهیمی، محمد بیگی، سینا نورایی و مهدی سرابی بازی می‌کنند و سینا نورایی آن را کارگردانی کرده است. ساعت اجرای نمایش علیمردان‌خان، 5 عصر است و با 18هزار تومان می‌توانید بلیت آن را بخرید. برای رفتن به این خانه نمایش، باید از خیابان انقلاب به خیابان خارک بروید و در بن‌بست اول، زنگ پلاک ۵ را بزنید. 


بر دروازه ابدیت - بعضی فرصت‌های تماشای آثار هنری به حدی طولانی هستند که آدم مدام به‌خودش می‌گوید: «فعلا فرصت دارم، یک روز می‌روم و آثار را می‌بینیم». با این حال روزها به سرعت می‌گذرند و ناگهان فرصت حضور در نمایشگاه و دیدن آثار تمام می‌شود، بدون اینکه موفق به تماشایشان شده باشیم. با این مقدمه و باتوجه به اینکه آخر هفته فرصت خوبی برای حضور در گالری‌هاست، نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» را معرفی می‌کنیم. در این نمایشگاه که در موزه ملی ایران برپاست، ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند به‌مدت 6‌ماه (تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸) به نمایش گذاشته شده است.



در این نمایشگاه آثاری را می‌بینید که بسیاری از علاقه‌مندان به هنر در حسرت تماشایشان هستند؛ مثلا تابلویی با عنوان «بر دروازه ابدیت» که از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است یا تابلوی دیگری با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» که مسئولان موزه درنتس سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده اند اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ‌کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود. 

نبرد داغ در جام حذفی- فردا استقلال، میزبان سایپاست. مرحله یک‌هشتم جام حذفی روز دهم آبان ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ بازی حساسی که تعیین می‌کند استقلالی‌ها در جام می‌مانند یا خیر. استقلال که هنوز نتوانسته در لیگ برتر نتایج مورد نظر هوادارانش را به‌دست بیارود، باید از جام حذفی به‌عنوان فرصتی برای آشتی با هوادارانش استفاده کند. آنها از طرفی مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی هم هستند. شفر در این بازی سرنوشت‌ساز چند بازیکن تأثیرگذارش را در اختیار ندارد. پژمان منتظری مصدوم است، علی کریمی وضعیت نامشخصی دارد و وریا غفوری هم به‌دلیل اخراج در بازی قبلی مقابل نفت مسجدسلیمان از حضور در این بازی محروم است. با این حال استقلال چاره‌ای جز موفقیت در این بازی ندارد. استقلال و سایپا چندهفته پیش در رقابت‌های لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند که استقلال آن بازی را با نتیجه 2 بر یک برد. پس از آن بازی، علی دایی و بازیکنان سایپا وعده جبران شکست در جام حذفی را دادند. به این ترتیب شفر و شاگردانش پنجشنبه‌ای دشوار را پیش رو دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید