13
چهار شنبه 9 خرداد 1397
شماره 7397
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرار از جاده‌ها

روز مرگی
اکثر ما در جاده‌ها آهنگی باز می‌کنیم که ریتمش با ریتم جاده هم‌آوا نیست. جاده‌ها، برای این هستند که در آنها حضور پیدا کنیم. جاده محل قرار است، تا با سرعتی برازنده‌ آن، با طبیعت مأنوس شویم و منظر آن را بنیوشیم
ویژه
دلیل بسیاری از مشکلاتی که افراد دارای معلولیت با آن مواجه هستند، رویکرد نادرست و قدیمی به مسئله معلولیت است. این رویکرد، اساس بسیاری از تصمیمات و حتی نقدهایی‌است که در این زمینه انجام می‌شود؛ پس اصلاح رویکرد، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
هزارخانی روستایی در ۷کیلومتری سروآباد است
محمدمهدی عسگرپور پیش از این هم برای ماه رمضان سریال مناسبتی ساخته است. «جراحت» 8 سال پیش مخاطبان قابل‌توجهی داشت و هنوز نمونه خوبی برای یادآوری سریال‌های‌ ماه رمضان است.

موش‌هایی که دم به تله نمی‌دهند

صحبت‌های فرهاد افشار- مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر- درباره کنترل و مقابله با جمعیت موش‌ها و سگ‌های ولگرد سطح شهر تهران
موش‌ها، آدم‌ها، تهران. با وجود سیطره موش‌ها در کلانشهر تهران، دستیابی به آمار دقیق یا حتی تقریبی آنها سخت است و هوش بالای این موجود، از دلایل اصلی آن است.
مخاطب غیرقابل پیش‌بینی هنوز همراه است

مخاطب غیرقابل پیش‌بینی هنوز همراه است

علی غفاری «بچه‌مهندس» را برای‌ ماه رمضان نساخته بود اما در آخرین تغییرات برنامه‌ها، فصل اول سریالش در کنداکتور پخش رمضان قرار گرفت.
خزانِ چین بهاره
خزانِ چین بهاره
سرمازدگی باغ‌های چای، برداشت اول را نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داد
شاید وقتی محمدمیرزای کاشف‌السلطنه برای نخستین بار در اواخر قرن یازدهم در لاهیجان چای می‌کاشت، فکرش را هم نمی‌کرد ترک عادت نوشیدن چای برای ایرانی‌ها جزو محالات باشد، به‌خصوص که ایران یک بار تجربه شکست‌خورده کشت چای در دوران ناصرالدین شاه قاجار را هم داشت.
شعرهایی چهره شهر را برای استقبال از نوروز آراستند ، جملات قصاری روز مادر را برای مادران پُررنگ‌تر کردند و پیام هایی در روز کارگر اندکی از خستگی را از تن زحمت‌کشان روزگار تکاندند
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
با اینکه سال‌هاست خانواده‌های مبتلایان به بیماری ژنتیک اس‌ام‌ایsma شرایط سختی را تحمل می‌کنند، اما مسئولان در وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط به منظور واردات و حمایت‌های مالی و بیمه‌ای داروی اسپینراز برای مبتلایان به این بیماری اقدامی نمی‌کنند.
حالا سال‌هاست که تلویزیون و مخاطب برای هم دو واژه غریبه شده‌اند؛ اولی رسانه‌ای‌است پرقدرت و بی‌رقیب که حتی اگر مخاطب هم نباشد به حیاط خود ادامه می‌دهد و دومی مجموع افراد جامعه‌ای‌است که جای خالی رسانه را با نمونه‌های نیم‌بند و ضعیف پر می‌کند.
اگرچه سال‌هاست که بحران مخاطب تقریبا دامن همه نوع مدیوم‌های نمایشی از سینما و تلویزیون تا تئاتر و کتاب را گرفته اما کاهش اقبال و ریزش مخاطب تلویزیون همواره به بی‌اعتمادی و دلایل سیاسی نسبت داده شده که با حوزه‌های دیگر که غالبا دلایل فرهنگی و اقتصادی دارد متفاوت است.