• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 9 خرداد 1397
کد مطلب : 18328
+
-

با مردم

با مردم

@  بیماران اس‌ام‌ای(sma) را دریابید

با اینکه سال‌هاست خانواده‌های مبتلایان به بیماری ژنتیک اس‌ام‌ای(sma) شرایط سختی را تحمل می‌کنند، اما مسئولان در وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط به منظور واردات و حمایت‌های مالی و بیمه‌ای داروی اسپینراز برای مبتلایان به این بیماری اقدامی نمی‌کنند. از سوی دیگر این بیماری هنوز جزو بیماری‌های خاص و تحت پوشش نهادهای حمایتی نیست، به‌طوری که حتی این بیماری تاکنون در لیست «بنیاد بیماری‌های نادر» یا «بنیاد امور بیماری‌های خاص» نیز قرار نگرفته است. این درحالی است که در بسیاری از کشورها داروی اسپینراز به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، اما متأسفانه به کشور ما این دارو هنوز وارد نمی‌شود! لطفا صدای ما را به گوش مسئولان برسانید بلکه اقدامی بکنند.
خانواده کودک بیمار عطا امدادی

  کمی هم به فکر ما باشند

باسلام وخسته نباشید. چند سال درس خواندم تا کارشناسی ارشد گرفتم. حالا هرکجا برای کار مراجعه می‌کنم هم سابقه کار می‌خواهند هم پارتی!‌ ای کاش مسئولان کمی هم به فکر ما که سابقه کار نداریم، باشند.
8134...0935

  قانون همسان‌سازی‌ تأمین اجتماعی

باسلام وخسته نباشید. تیرماه سال 96رئیس سازمان تأمین اجتماعی، درخصوص همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته بود، در قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف به اجرای نخستین مرحله همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۷ شده است. لطفا پیگیری کنید چرا قانون همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، بعد از گذشت حدود یک دهه اجرا نمی‌شود؟ آیا فقط برای این طبقه ضعیف بودجه نیست؟
حسینی از تهران

  مالکان خودشان را جای مستأجران بگذارند

سلام و تشکر از اینکه مشکلات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. با توجه به گلایه مستأجران از برخی مالکان، مستأجری هستم که از صاحب خانه‌ام به دلیل رعایت انصاف و مروت رضایت دارم. از خدا می‌خواهم در این‌ماه مبارک مالکان کمی هم حق را به مستأجران بدهند و به نوعی خودشان را جای مستأجران بگذارند و با آنها کنار بیایند. باور کنید وقتی خودمان به یکدیگر رحم کنیم خداوند متعال هم به ما رحم خواهد کرد. یادمان نرود ما ایرانی‌ها در رفاقت و همدردی زبانزد هستیم لذا همه‌‌چیز را نباید از دولت انتظار داشته باشیم که صرفا قانون وضع کند.
0700...0912

  نرم افزار بومی شده

سلام. در بازارهای مالی دنیا سازمان‌های متولی از نرم افزارهای دارای امکانات حد ضرر و حد سود و... استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه نرم‌افزار بومی شده مفید موجود در کشور این قابلیت را دارد، جای سؤال است چرا مسئولان بورس نسبت به این مهم که می‌توان آن را شاهرگ حیاتی دانست بی‌تفاوت هستند؟
3730...0922

@  معنویات و کاهش جرایم

همه ساله در‌ماه مبارک رمضان مراکز قضایی و انتظامی‌ کشور اعلام می‌کنند، جرائمی‌ همچون سرقت، نزاع، تجاوز به عنف، حمل و استفاده مشروبات الکلی، جرائم اخلاقی و... به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. برخی از کارشناسان هم با تحلیل آمار جرم و جنایت در این‌ماه مبارک، اعلام می‌کنند که بزهکاری به میزان 30تا 40درصد کاهش می‌یابد. در واقع شرایط ویژه و معنوی‌ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای معنوی و روحانی در این‌ماه و از بین رفتن انگیزه جرم در انسان‌ها از مهم‌‌ترین دلایل کاهش بزهکاری در‌ ماه مبارک رمضان است. البته کاهش جرم در این‌ماه تنها به کشور ما محدود نمی‌شود و در بسیاری از کشورهای مسلمان کاهش جرائم و بزهکاری مورد تأکید کارشناسان است. به‌نظر می‌رسد اگر معنویات در جامعه در طول سال تقویت شود سبب کاهش جرائم و اعمال خلاف می‌شود.
5468...0912

  کاهش قیمت وکیفیت نان

باسلام. گسترش تنورهای خورشیدی وآسیاب‌های بادی و خورشیدی و ترجیحا کوچک و قابل استفاده در نانوایی‌ها، به‌منظور تبدیل گندم به آرد در نانوایی‌ها، می‌تواند در کاهش قیمت وکیفیت نان مؤثر باشد.
2146...0913

  کنترل افزایش قیمت‌ها

سلام. با اینکه مسئولان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف از افزایش اقلام ضروری مردم باخبر هستند اما اقدامی برای کنترل افزایش قیمت‌ها نمی‌کنند. البته همیشه اینطوری بوده که ابتدا قیمت بعضی اجناس را به بهانه‌ای افزایش می‌دهند و به تبع آن سایر اقلام هم افزایش پیدا می‌کنند. سپس با ورود دستگاهای ذی‌ربط کمی قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. در واقع شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مصرف‌کننده ناچار می‌شود بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند. آیا این انصاف است؟
3654...0938

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید