5
چهار شنبه 9 خرداد 1397
شماره 7397
کسب‌وکار
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پتروشیمی‌ها با دولت کنار آمدند؛ تزریق دلار با نرخ 4200تومان

گزارش خبری
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر هدفگذاری دشمنان برای آسیب‌رسانی به منابع ارزی ایران اعلام کرد: انتظار دولت از مدیران صنعت پتروشیمی این است که بیش از آنکه به منافع بنگاه اقتصادی خود توجه کنند، منافع ملی کشور را درنظر بگیرند.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. براساس این بخشنامه، شبکه بانکی باید سقف و زمان‌های مندرج در اعطای قرض‌الحسنه و انعقاد قراردادهای مربوط را مدنظر قرار دهد.

دارو گران نمی‌شود

براساس سناریویی که برای واردات دارو نوشته شده، قرار است بیمه‌ها یارانه واردات دارو را بگیرند و سهم پرداختی بیمار را کاهش دهند
براساس توافق اخیر بانک مرکزی و ذینفعان واردات دارو، یارانه ارزی واردات کالاهای اساسی به واردات دارو اختصاص نمی‌یابد و در مقابل بیمه‌ها پس از دریافت این یارانه، موظف می‌شوند با کاهش سهم پرداختی بیمار از هزینه دارو، افزایش 10درصدی قیمت را خنثی کنند.
در سال‌های اخیر مقامات دولت هند و در رأس آنها نخست‌وزیر نارندا مودی برای تقویت روابط کشورشان با کشورهای خاورمیانه، به‌ویژه ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، تلاش زیادی از خود نشان داده‌اند.