13
سه شنبه 18 شهریور 1399
شماره 8032
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امسال گوشت وارد نمی‌شود

چند و چون
افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار خرده‌فروشی در حالی است که دامداران از تولید مازاد دام می‌گویند و دولت با هدف کاهش زیان تولیدکنندگان به خرید تضمینی گوشت از دامداران اقدام کرده است.
ویژه
مرکز خرید یاران در سال79 در غرب تهران تاسیس شد و امروز به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کامپیوتر، قطعات کامپیوتری، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و لوازم جانبی این وسایل تبدیل شده است.
آمارها نشان می‌دهد که قیمت هرمتر مربع ملک در تهران طی ماه گذشته 10.5 درصد افزایش داشته و به نظر می‌رسد اقدامات دولت برای آرام‌سازی بازار مسکن هنوز پیامد مثبتی در بر نداشته است.
برخلاف ماه‌های ابتدایی امسال که کاهش تقاضا و افزایش عرضه، تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ را متضرر کرده بود، این روزها افزایش قیمت این محصولات مصرف‌کنندگان را نگران کرده است.
در حالی که معدود تولیدکنندگان پکیج و آبگرمکن در داخل کشور از تامین نیاز داخلی ناتوان هستند، بخشی از این تولیدات به خارج صادر می‌شود و این امر باعث نابسامانی در بازار این محصولات شده است.

گردش به چپ صنعت‌خودرو

پس از ناکامی راه‌اندازی خط مونتاژ لادا در پارس‌خودرو، دو مدل خودروی پیکاپ و یک شاسی‌بلند روسی پاییز امسال وارد بازار ایران می‌شود
شاید بتوان کارنامه همکاری خودروسازان روسی با شرکای ایرانی را در عرضه پیکان در بازار روسیه‌، ورود لادا به بازار ایران و در ادامه فروش برخی محصولات ایران‌خودرو مانند سمند در بازار روسیه و برخی کشورهای بلوک شرق خلاصه کرد اما چند سالی است که صنعت خودروسازی روسیه که حرف چندانی برای گفتن در بازارهای جهانی و حتی بازار داخلی خود ندارد، سعی در ورود و کسب سهمی از بازار کشورمان دارد؛ تلاشی که در دور‌دوم تحریم‌های صنعت خودروی ایران به‌صورت جدی‌تری دنبال شده است.
PDF بازار
کوتاه بازار
معمولا اولویت اول افراد خرید اجناس نو و دست اول است مگر اینکه محدودیت مالی باعث شود کسی به فکر خرید کالای دست‌دوم بیفتد.