• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109492
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZG9n
+
-

دست دوم بخرید

معمولا اولویت اول افراد خرید اجناس نو و دست اول است مگر اینکه محدودیت مالی باعث شود کسی به فکر خرید کالای دست‌دوم بیفتد. اما بهتر است بدانید این طرز فکر خاص فرهنگ ماست و در کشورهای پیشرفته‌تر برخلاف آنچه به نام مصرف‌گرایی معروف است، استفاده از اجناس دست دوم امری بسیار متداول است. البته این درباره همه کالاها صدق نمی‌کند، اما در بسیاری از موارد دست دوم‌ها نه‌تنها نیاز ما را برآورده می‌کنند بلکه گاهی از جدیدها نیز بهتر عمل می‌کنند. باید بدانیم کدام جنسی را می‌توانیم دست دوم بخریم.
   لوازم ورزشی: تردمیل، دوچرخه، توپ و ... را سعی کنید دست دوم تهیه کنید؛ زیرا این دسته کالاها اغلب هیچ مشکلی در طولانی مدت ندارند و در مقایسه با قیمت اولیه بسیار مناسب‌تر هستند.
  زیورآلات: زیورآلات دست اول و نو مانند طلا و نقره، اجرت ساخت هم علاوه بر ارزش واقعی آنها بر قیمت اضافه می‌شود ولی نقره و طلاهای دست دوم بدون اجرت هستند و شما تنها هزینه مقدار گرم زیورآلات را پرداخت خواهید کرد.
  ابزار آلات:آچار، پیچ‌گوشتی، چکش و... از جمله وسایلی هستند که خرید دست دوم آنها به صرفه‌تر از نو است. فقط ممکن است کمی روغنی و سیاه باشند که به‌راحتی می‌توانید تمیزشان کنید.
  آلات موسیقی:آلات موسیقی مخاطبان خاص خود را دارند و مانند هر وسیله دیگری دست دوم آن ارزان‌تر است. قبل از خرید در چند سایت معتبر برای شناسایی سطح کیفی و قیمت حدودی تحقیق کنید.
   اکسسوری‌های مراسم: لوازمی مانند خوشه‌های گل، ظروف سفره عقد و... را برای کم کردن هزینه‌ها در اول زندگی، ارزش دیدن بازار دست دوم آنها را دارد.
  کتاب: کتاب‌ها از کالاهایی هستند که اگر حل تمرینی در آنها وجود نداشته باشد سالیان سال مورد استفاده دوباره با هزینه کمتر هستند.
  قهوه‌ساز: قهوه‌سازها انواع مختلفی دارند و کار با آنها زیاد سخت نیست. برای امتحان تنها کافی است یک‌بار قهوه را در آنها درست کنید تا مطمئن شوید درست کار می‌کنند. قطعا از تفاوت قیمت نو و دست دوم این وسیله خوشحال می‌شوید و قهوه بیشتر می‌چسبد.

این خبر را به اشتراک بگذارید