07
یکشنبه 30 شهریور 1399
شماره 8042
شهر-۲
23023622
02123023909
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: خودروهای سواری سالانه 579هزار تُن آلودگی وارد ریه تهرانی‌ها می‌کنند. تعداد کل خودروهای سواری تهران، حدود ۳میلیون و 435هزار دستگاه برآورد می‌شود که از این تعداد بیش از 100هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده‌ و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی نیز تولید می‌کنند.
نگاه
عدالت اجتماعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های بشری است که از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و صاحب‌نظران بوده و در آن منابع یک جامعه منصفانه تخصیص می‌یابد و عدالت برقرار می‌شود.
همشهری تهدید فرونشست و فروچاله‌ها در شهر تهران را در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد

زلزله خاموش

جلوگیری از فرونشست کل دشت تهران و فروچاله‌ها در محله‌های مناطقی مانند ۱۰، ۱۲ و ۱۸ نیازمند همکاری وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، شهرداری، سازمان محیط زیست و آبیخیزداری است
گزارش
فرونشست دشت‌های ورامین، شهریار و مناطق جنوبی تهران پدیده تازه‌ای نیست؛ اما برداشت‌های بی‌حساب و کتاب از سفره‌های زیر زمینی که در سال92 با ثبت رکورد بی‌سابقه 36سانتی متر همراه شد، خطر را به بیخ گوش شهر رسانده ؛ خطری که از آن به‌عنوان زلزله خاموش یاد می‌شود، ایجادحفره‌های عمیقی است که هر آن ممکن است زیر پای شهروندان را خالی کند و فاجعه‌ای دیگر را به‌دنبال داشته باشد.