• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 30 شهریور 1399
کد مطلب : 110641
+
-

در شهر

  ور‌ود سالانه 579هزار تُن آلودگی هوا به ریه تهرانی‌ها
حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:  خودروهای سواری سالانه 579هزار تُن آلودگی وارد ریه تهرانی‌ها می‌کنند. تعداد کل خودروهای سواری تهران، حدود ۳میلیون و 435هزار دستگاه برآورد می‌شود که از این تعداد بیش از 100هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده‌ و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی نیز تولید می‌کنند. خودروهای سواری هر روز یک‌هزار و 586تن آلاینده‌های بیماری‌زا، وارد ریه شهروندان تهرانی می‌کنند. 82درصد اکسیدهای گوگرد و 23درصد ذرات معلق هوای تهران از کل انتشار آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه مختلف را خودروهای سواری تولید می‌کنند. سهم این خودروها در تولید مونواکسیدکربن 46درصد، اکسیدهای نیتروژن 45درصد و ترکیبات آلی فرار 43درصد است. براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ذرات معلق می‌توانند ویروس کرونا را با خود حمل کرده و به افزایش امکان سرایت بیماری به دیگران کمک کنند. بنابراین کاهش این ذرات اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. (همشهری)

  روزانه ۸ درصد اتوبوس‌های تهران نیاز به تعمیر دارند
محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران: ناوگان اتوبوسرانی با فرسودگی تعداد زیادی اتوبوس مواجه است و تلاش کرده‌ایم با تعمیر قطعات اتوبوس‌ها خدمت‌رسانی به شهروندان را بدون هیچ خللی ارائه دهیم. روزانه حدود 7 تا 8درصد ناوگان با توجه به فرسودگی نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند که در کنار این موضوع مشکلات تحریم، افزایش نرخ ارز و کاهش درآمد به‌علت کمترشدن مسافر در شرایط کرونا باعث ایجاد شرایط سختی در ناوگان اتوبوسرانی شده است. با این حال هیچ راننده‌ای با وضعیت نامناسب اتوبوس امکان تردد ندارد و به‌طور قطع درصورت مشاهده مشکلات حتما اتوبوس از خط خارج می‌شود. (فارس)

  امکان رزرو مینی‌بوس با اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی
احمد تابنده، مدیرعامل شرکت اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی تهران: از 2 هفته آینده به‌صورت پله‌ای نرخ کرایه اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی افزایش می‌یابد و هم‌اکنون میزان کرایه‌ها با 60 تا 70درصد تخفیف از مسافران دریافت می‌شود. افزایش نرخ کرایه‌ها به‌صورت گام‌به‌گام صورت می‌گیرد و در مرحله نخست افزایش 15درصدی را خواهیم داشت که این موضوع از طریق اپلیکیشن مربوطه به مسافران اعلام شده است. نرخ کرایه‌ها باید به‌صورتی انجام شود که فعالیت برای رانندگان خودمالک نیز مقرون به‌صرفه باشد. آمار مسافران اتوبوس و مینی‌بوس رزروی در حال افزایش است و استقبال تهرانی‌ها از این ناوگان خوب بوده؛ بنابراین بر همین اساس به‌دنبال گسترش و توسعه ناوگان در خطوط مختلف هستیم. (فارس)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :