02
یکشنبه 16 شهریور 1399
شماره 8030
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه جمعه در حالی منتشر شد که بررسی جزئیات این گزارش نشان می‌دهد در نتیجه سفر 2هفته قبل مدیرکل آژانس به تهران، یک‌بار دیگر طرفین در مسیر تعامل و همکاری قرار گرفته‌اند.
ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس که قرار است روز دوشنبه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در تهران دیدار کند دیروز به اصفهان رفت و با انتشار تصاویری از این شهر نوشت: در حال دیدار از اصفهان؛ مرواریدی در خاورمیانه. وی همچنین شناخت فرهنگ و مردم یک کشور را لازمه برقراری روابط خوب دیپلماتیک برشمرد.
حمد توکلی، رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران آمادگی دیده‌بان را برای بررسی املاک واگذار شده به مسئولان در شهرداری تهران، اعلام کرد.
با آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، رقابت برای تعیین تکلیف 11کرسی مجلس رسما در برخی استان‌های کشور شکل گرفته است.
حقوقدانانی از دانشگاه هایی در ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، سوئد، هلند، سوئیس، هند، بلژیک، انگلیس و ایران در بیانیه ای ادعای آمریکا درباره حق استفاده از مکانیسم ماشه را رد کردند

رد حقوقی ادعای آمریکا

22 استاد حقوق بین‌الملل در بیانیه‌ای نوشتند: کشوری که خود به حضور در یک توافق بین المللی پایان داده، در واقع مشارکت خود را در این توافق رد کرده و واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی مکانیسم ماشه نیست
حقوقی
شماری از استادان حقوق بین‌الملل دانشگاه‌های مطرح جهان در بیانیه‌ای حق آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه را بی‌اساس دانسته و تأکید کردند به لحاظ حقوقی، واشنگتن با خروج از برجام واجد شرایط لازم برای احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نیست.