04
یکشنبه 16 شهریور 1399
شماره 8030
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آمار می‌گوید: اعتماد بازار به‌پاس شدن چک‌ها بهتر شده و نسبت چک‌های برگشتی به کل تعداد چک‌های رد و بدل شده در شبکه بانکی در تیرماه امسال پس از 5‌ماه دوباره تک‌رقمی شده و به کمتر از 10درصد رسیده است.
نرخ تورم تولید در بخش صنعت ایران در بهار امسال روند نزولی را تجربه کرده است؛ به‌گونه‌ای که با وجود بالا رفتن نرخ ارز، میانگین شاخص بهای تولید صنعتی از 41.8درصد در چهار فصل منتهی به زمستان سال گذشته با 18درصد کاهش به 23.8درصد در بهار امسال رسیده و نرخ تورم نقطه به نقطه تولید صنعتی کشور از 13.2درصد در بهار پارسال با افتی 5.5درصدی به 7.8درصد در بهار امسال کاهش یافته که نشان می‌دهد هزینه تولید کالاهای صنعتی در ایران رو به نزول است.
به‌دنبال آغاز حمایت‌های جدید از بازار سهام، دیروز شاخص کل بورس تهران با 10هزار واحد رشد مواجه شد، انتظار می‌رود با تداوم سیاست‌های حمایتی به‌تدریج از حجم عرضه‌ها و فشار فروش در بازار سهام کاسته شود.
مستأجران کرونازده دست‌خالی ماندند

کمک ودیعه مسکن در بن‌بست بانک‌ها

براساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، کمک ودیعه مسکن باید به‌آسانی به مستأجران کرونا‌زده پرداخت شود، اما قواعد بانکی مانع این امر است
مسکن
پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن به مستأجرانی که واجد شرایط مصوبه ستاد مقابله با کرونا هستند، در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته و عملا با ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه به بانک‌ها، وارد فاز اجرایی شده است.