11
یکشنبه 16 شهریور 1399
شماره 8030
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با اشاره به سفر 4روزه خود به خوزستان گفت: هدف ما از این بازدیدها مچ‌گیری نیست.
رسانه‌های هند روز شنبه گزارش دادند که وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه۱۶ شهریور پس از پایان دیدار خود از مسکو و پیش از بازگشت به هند به‌منظور دیدار با همتای ایرانی خود، به تهران سفر می‌کند؛ گزارش‌ها از اقامت یک‌روزه راجنات سینگ در تهران حکایت دارد.
عکس خبر
عبدالحسین روح‌الامینی، غلامحسین رضوانی‌فر و ابوالفضل عمویی نمایندگان تهران روز گذشته همزمان با بازگشایی مدارس از دبستان دخترانه مالک‌اشتر واقع در محله دامپزشکی و دبستان پسرانه آیت‌الله قدوسی در میدان معلم بازدید میدانی و وضعیت رعایت پروتکل‌ها را رصد کردند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای مقابله با هر تهدیدی در دریا حضور داریم و در این ارتباط با هیچ‌کس شوخی نداریم، اگر لازم باشد کشتی توقیف یا بازرسی شود حتما این کار را انجام می‌دهیم و تا هرکجای دنیا لازم باشد کشتی‌هایمان را اسکورت مستقیم می‌کنیم.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست اخیر گروه‌های فلسطینی استقبال کرد و آن را نشانه هوشمندی رهبران فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیانش دانست.

اعتراف به طلب 13هزار میلیاردی ایران

دادگاهی در بریتانیا قرار است روز 14آبان یعنی یک روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، درباره بدهی 400میلیون پوندی به ایران تصمیم بگیرد، انتخاب این تاریخ تصادفی نیست
حقوقی
دولت انگلیس سرانجام پس از 4دهه به یک بدهکاری تاریخی به ایران اعتراف کرد؛ بدهی بابت یک معامله تسلیحاتی که سال‌هاست به یک پرونده حقوقی پیچیده بین دوطرف تبدیل شده است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پی سفر «محمدابراهیم طاهریان‌فرد»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان به کابل در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مقطع مهم کنونی که موضوع شکل‌گیری چارچوب مذاکرات بین‌الافغانی با هدف دستیابی به صلح پایدار در افغانستان در جریان است،