20
یکشنبه 16 شهریور 1399
شماره 8030
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هنر ما کجا مانده؟

یادداشت
نمی‌دانم این دیوارنوشته‌های قدیمی بعضی از مدارس را یادتان هست یا نه، با یک خط نستعلیقی می‌نوشتند که علم و عمل، دو بال هستند که با یک عدد از آنها، نمی‌شود پرواز کرد.
ویژه
چرا چنین از پرسش و پرسیدن و مورد پرسش قرار گرفتن گریزانیم؟
بسیاری از افراد معتقدند هنگام مواجهه با مرگ، تغییرات ماندنی و چشمگیر در آنان بیشتر می‌شود.
چهاردهمین جلد مجموعه تام‌گیتس، نوشته لیز پیشون با نام «بیسکوییت، گروه‌های موسیقی و نقشه‌های خیلی بزرگ» از سوی انتشارات افق منتشر شد.
طرح روز
جیانگسو: معلمی در چین با هدف اصلاح شیوه نشستن دانش‌آموز‌هایش از آنها خواسته تا یک کتاب باز روی سرشان بگذارند.
کی‌اف: زنی که مسافر هواپیما بود بلافاصله پس از فرود هواپیما در‌های خروج اضطراری را باز کرد و روی بال هواپیما به هواخوری پرداخت.

عکس روز

عکس روز
هنرمند شدن پس از کرونا

هنرمند شدن پس از کرونا

مانیل:‌ کارگری فیلیپینی که پس از کرونا از کارخانه محل کارش اخراج شده بود با روی آوردن به علائق هنری خود توانست کسب و کار بهتری برای خود دست و پا کند.
نتیجه باز گذاشتن پنجره‌ها
نتیجه باز گذاشتن پنجره‌ها
ناتینگهام: یک دانشجوی 20ساله که هنگام ترک خانه‌اش فراموش کرده بود پنجره‌ها را ببندد پس از 5 ‌ماه که به خانه بازگشت مشاهده کرد که کبوتر‌ها سطح همه وسایل را با فضله‌هایشان فرش کرده‌اند.

آسفالت داغ؛ دشمن ریه

سلامت
پژوهشگران دانشکده مهندسی ییل کنتیکت آمریکا متوجه شده‌اند با داغ‌شدن آسفالت، ترکیبات مواد شیمیایی که در آلودگی هوا نقش دارند، آزاد می‌شوند. و با افزایش دما از ۴۰درجه به ۶۰درجه سانتی‌گراد، انتشار این آلاینده‌ها دوبرابر می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
در روزهای شیوع کرونا که کودکان بیشتر در خانه‌اند، یکی از کارهای والدین سرگرم کردن بچه‌ها و بازی با آنهاست. بازی با کودکان تأثیرات شگفت و مثبتی در ذهنیت آنها، اعتماد به نفس و آینده‌شان دارد.
فقط چند روز پس از ارسال تصاویری واضح‌ از ساختار میدان‌مغناطیسی خورشید توسط تلسکوپ گرگور در رصد‌خانه تیده واقع در جزایر قناری، تصاویر جدیدی از این تلسکوپ خورشیدی به‌دست دانشمندان رسیده که ساختار پیچیده این توده آتش را بیش از پیش نشان می‌دهد.
نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه هجدهم شهریور، ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب « از آزادی تا هرج و مرج» اختصاص دارد که با حضور داریوش مودبیان و اسدالله امرایی به‌صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.