20
سه شنبه 11 شهریور 1399
شماره 8026
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خشت‌ها و دیوارهای گلی

شهرنوشت
کوچه ما، ابوذر بود. نامش را روی تکه‌ای حلبی نوشته بودیم و چسبانده بودیم به دیوار نخستین خانه سر کوچه و بعد قد راست کرده بودیم و به‌خود بالیده بودیم که توی روستایی که هیچ کوچه‌ای نام ندارد، کوچه ما «ابوذر» است.
ویژه
ما آموزش ندیده‌ایم و شده‌ایم انبان عادت‌های غلط و اشتباه که نه در فرهنگ و سنت چندهزار ساله‌مان جایی دارد و نه در دین اسلام بر این رفتار تأیید و تأکیدی شده است.
وقتی هواپیما روی باند فرود می‌آید، صدای مهماندار را می‌شنوید که می‌گوید: «از شما خواهشمندم تا پیش از توقف کامل و بازشدن درهای هواپیما، همواره کمربند ایمنی را بسته نگه دارید و صندلی خود را ترک نکنید.»
«محفل فلسفی یکشنبه‌ها» و «تحقیقات فلسفی؛ گزیده‌ آثار لودویگ ویتگنشتاین» 2عنوان کتابی هستند که از سوی نشر هرمس منتشر شده‌اند.
طرح روز
یک مرد استرالیایی که از پنجره هتلی که در آن قرنطینه شده بود با استفاده از یک نردبان خارج می‌شده تا با دوستش ملاقات کند، به 6ماه زندان محکوم شد.
دانش‌آموزان در عربستان سعودی سال تحصیلی را با طرح آموزش از راه دور آغاز کردند. باتوجه به ادامه شیوع کووید-۱۹ کلاس‌های حضوری همچنان تعلیق خواهد بود و دانش‌آموزان از منزل و در چارچوب روش‌های آموزش از راه دور، روند تحصیلی خود را دنبال می‌کنند.

عکس روز

عکس روز
ورشکستگی هتل ترامپ

ورشکستگی هتل ترامپ

پیمانکار برج و هتل‌های‌ بین‌المللی ترامپ در ونکوور کانادا در پی رکود ناشی از همه‌گیری کرونا اعلام ورشکستگی کرده است.
بهترین مشاغل برای دورکاری
بهترین مشاغل برای دورکاری
نتایج یک تحقیق در دانشگاه شیکاگوی آمریکا نشان می‌دهد، برخی مشاغل برای دورکاری در زمان شیوع کرونا با داشتن حتی دیپلم می‌تواند برای فرد درآمدزایی داشته باشد.

بررسی فلسفه درد

نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه یازدهم شهریور ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «فلسفه درد» اختصاص دارد که با حضور نعیمه پورمحمدی، سیدحسن اسلامی‌اردکانی و محمد کریمی به‌صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
ممکن است در کودکی یاد گرفته باشیم که هیجان‌ها «بد» هستند و بنابراین هیجان‌های فرزندان‌مان هم مانند هیجان‌های خودمان برای‌مان ناراحت‌کننده می‌شوند.
گروهی از پژوهشگران آب‌وهوا در ایالات متحده، رادار‌های پیشرفته‌‌ای را برای درک رازهای توفان لورا به درون این تندباد عظیم فرستادند.
مطالعه اخیر دانشمندان چینی نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است از روش‌هایی که انتظار نمی‌رود به خانه‌ها منتقل شود و این باعث افزایش هشدار در مورد احتمال کنترل همه‌گیری می‌شود.