• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99531
+
-

تب‌سنج در موزه‌های اروپا

زمان و شرایط بازگشایی موزه‌ها در ایتالیا، بلژیک، آلمان و فرانسه اعلام شد

گزارش
تب‌سنج در موزه‌های اروپا


آرش نهاوندی ـ روزنامه‌نگار

ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای اروپایی و به‌ویژه اقتصاد بخش فرهنگی این کشورها آسیب‌های فراوانی وارد کرده است. 
 کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه که شیوع ویروس کرونا در آنها از سایر کشورهای قاره سبز بیشتر بود و تعداد زیادی از شهروندان این کشورها جان خود را به‌دلیل ابتلا به ویروس کووید-19 از دست دادند، بیشتر از نظر اقتصادی در بخش‌های فرهنگی و توریستی متضرر شده‌اند، چرا که اغلب کشورهای اروپایی دست‌کم از 15مارس سال2020 قرنطینه عمومی اعلام کرده بودند. اخیرا اما با کاهش شیوع ویروس کرونا در اروپا برخی از کشورها در این قاره طی برنامه‌های مرحله‌بندی شده قصد دارند اقتصاد خود را احیا کنند. در آلمان روند بازگشایی تدریجی موزه‌ها آغاز شده است. در ایتالیا و بلژیک هم قرار است در روندی تدریجی موزه‌ها بازگشایی شوند، در فرانسه اما تاریخ مشخصی برای بازگشایی اماکن فرهنگی اعلام نشده است.

بازگشایی تدریجی موزه‌ها در آلمان
در آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود و شیوع ویروس کرونا در این کشور کمتر از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه تلفات به جای گذاشته روند تدریجی بازگشایی موزه‌ها از 26آوریل (7اردیبهشت) با بازگشایی موزه‌های ایالت براندنبورگ آغاز شده است. البته مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده‌اند هم‌اکنون برنامه‌ای برای گشایش موزه‌های بزرگ‌تر ندارند و در ابتدا و طی یکی‌دو هفته آینده موزه‌های کوچک‌تر در مناطق کم‌جمعیت‌تر این کشور بازگشایی خواهند شد، البته بلیت‌فروشی این موزه‌ها به‌صورت آنلاین و محدود خواهد بود و در زمان بازدید از موزه محدودیت‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت خواهد شد. طبق دستورالعمل انجمن موزه‌های براندنبورگ افراد بازدید‌کننده از موزه‌های این ایالت باید به شعاع 15مترمربع از یکدیگر فاصله داشته باشند و هیچ گروه توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به بازدید از موزه‌ها نخواهد بود و بلیت‌فروشی حضوری تنها با ارائه کارت اعتباری بانک مقدور خواهد بود. براساس این دستورالعمل، وسایل ضد‌عفونی برای کارکنان موزه‌ها نیز فراهم خواهد شد. با دستگاه‌های تب‌سنج نیز دمای بدن بازدید‌کنندگان از موزه‌ها کنترل خواهد شد.

آینده نامشخص سینماها و موزه‌ها در فرانسه
به گزارش سایت ‌های اکسپرس لوکال فرانس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور در نخستین اطلاعیه‌ای که به مناسبت برچیدن برخی از محدودیت‌های دوران شیوع کرونا و بازگشایی بخش‌هایی از اقتصاد این کشور صادر کرده، اعلام کرده است که برخی از واحدهای اقتصادی از تاریخ 11‌ماه مه (22اردیبهشت) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. اما کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها شامل سینماها، سالن‌های تئاتر ، مقاصد مهم گردشگری ، رستوران‌ها و کافه‌ها نخواهد شد. در این اطلاعیه تاریخ مشخصی برای بازگشایی سینماها و موزه‌ها نیز قید نشده است. برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که سینماها و موزه‌ها در فرانسه دست‌کم تا اواسط‌ ماه ژوئن2020 (اواخر خرداد 1399) بازگشایی نخواهند شد.

ایتالیا: گشایش موزه‌ها با تدابیر شدید بهداشتی
رویترز گزارش داد: جوزپه کنته، نخست‌وزیر اعلام کرده در چند مرحله بخش‌های اقتصادی این کشور بازگشایی خواهد شد. براساس برنامه اعلام شده در این زمینه از سوی دولت ایتالیا، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و مغازه‌ها در فاز دوم و از روز هجدهم ماه مه (29اردیبهشت) با اعمال ضوابط سخت فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی خواهند شد. بلیت موزه‌ها در ایتالیا نیز قرار است به‌صورت آنلاین فروخته شود. اما سینماها و سالن‌های تئاتر همچنان بسته خواهند ماند و تاریخی برای گشایش مجدد آنها اعلام نشده است. درصورت بروز موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا، در برنامه دولت ایتالیا درباره بازگشایی بخشی از فعالیت اقتصادی و پاره‌ای اماکن فرهنگی در این کشور تجدید نظر خواهد شد.

بلژیک: گشایش موزه‌ها از 29اردیبهشت
در بلژیک کمیته‌ ‌ملی رسیدگی به بازگشایی کسب‌وکارهای اقتصادی اعلام کرد کاهش محدودیت‌های تردد و فعالیت اقتصادی برای کسب‌وکارها و حضور مردم در عرصه‌های عمومی در سه فاز صورت خواهد گرفت که بازگشایی موزه‌ها در فاز دوم این پروژه انجام خواهد شد. براساس اعلام کمیته ملی رسیدگی به بازگشایی کسب‌وکارها، روند بازگشایی موزه‌ها با رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی از تاریخ هجدهم‌ ماه ‌مه (29اردیبهشت) و همزمان با بازگشایی موزه‌ها در ایتالیا آغاز خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید