• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98218
+
-

سیلاب در خراسان رضوی جان 3 نفر را گرفت

آب‌و هوا
سیلاب در خراسان رضوی جان 3 نفر را گرفت

بارش‌ باران در خراسان رضوی از ابتدای هفته جاری در قالب فعالیت سامانه بارشی به صورت رگباری جریان داشته و تمامی شهرستان‌های این استان را فرا گرفته است. این بارندگی‌ها منجر به خساراتی نیز شده و برخی محصولات باغی در اثر تگرگ از بین رفته و خیابان‌ها نیز شاهد جاری شدن سیلاب بوده‌اند. همچنین به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، حوادث ناشی از بارش‌های اخیر در این استان 3 کشته، یک مفقود و یک مجروح بر جای گذاشته است.
به گزارش گروه ایرانشهر، حجت‌علی شایانفر در توضیح این حوادث می‌گوید: یک دستگاه خودرو سواری پراید با 3 سرنشین در روستای رزداب شهرستان خواف گرفتار سیلاب شد. در این حادثه جوانی ۳۱ ساله جان‌ باخت، دیگر سرنشین همین خودرو مفقود شد و سرنشین دیگر آن‌که مجروح شده برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی می‌افزاید: همچنین در جریان بارش‌های اخیر پسربچه‌ای ۱۰ ساله هنگام بازی به داخل گودال مزرعه‌ای در منطقه ملک‌آباد شهرستان رشتخوار سقوط کرد و جان باخت. نوجوان ۱۳ ساله دیگری نیز در روستای نریمانی سفلی بخش رضویه شهرستان مشهد حین عبور از کانال به داخل آن سقوط کرد و جان خود را از دست داد.وی اضافه می‌کند: طی این مدت، در حوادث ناشی از بارندگی، ۵۵۸ نفر بر اثر آب‌گرفتگی و سیلاب در شهرستان‌های جوین، جغتای، قوچان، سبزوار، داورزن، زاوه، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، خواف، مشهد، نیشابور، تایباد، صالح‌آباد و رشتخوار دچار حادثه شدند و نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به آنها امدادرسانی کردند.

۱۷ راه فرعی و روستایی خراسان رضوی همچنان بسته است
مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز از مسدود شدن 2 جاده فرعی و ۱۵ راه روستایی در ۹ شهرستان استان بر اثر سیلاب خبر می‌دهد و می‌گوید: با بازگشایی 2 جاده اصلی رشتخوار - تربت‌حیدریه، حد فاصل ملک‌آباد و سه‌راهی جنگل و تایباد – باخرز، در حال حاضر هیچ راه اصلی در استان به دلیل سیلاب مسدود نیست.  ابراهیم نصری ادامه می‌دهد: جاده‌های نقاب – سه‌راهی رامشین و نقاب – سه‌راهی انداده تنها جاده‌های فرعی مسدود در خراسان رضوی هستند که در حوزه شهرستان جوین قرار دارند. راه روستایی دستوران - منیدر در شهرستان جغتای، مسیرهای روستایی چنار – حسین‌آباد - قلعه سرخ، آب‌قلعه، تلگرد و چهارتکاب در فریمان و جاده‌های دربندی - گرنی - ریشخوار، دهشت - دوآبی و مسیر کبکان - خادمانلو - امام قلی در شهرستان درگز از جمله راه‌های روستایی مسدود در استان هستند. مدیرکل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی می‌افزاید: مسیر روستایی عبدل‌آباد - همایی در نیشابور، جاده روستایی آبروان به صفی‌آباد شهرستان اسفراین در حوزه شهرستان خوشاب، راه‌های عمارت - دیزادیز، امام وردی خان - یادگار و دوغایی در شهرستان قوچان، چهارده - رزاق در خواف و راه روستایی منج - دشتاب در حوزه شهرستان باخرز نیز به دلیل وقوع سیلاب و بارش‌های شدید همچنان مسدود هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید