• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87622
+
-

اعتراف سارقان به سرقت از 20خانه


اعضای باندی که از طریق بالکن وارد آپارتمان‌های طبقه اول می‌شدند و اموال باارزش داخل خانه را سرقت می‌کردند دستگیر شدند. به گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری این باند از تیرماه امسال شروع شد. در آن زمان مأموران کلانتری 130تهران در جریان سرقت از خانه‌ای در منطقه یاخچی‌آباد قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آن روز عصر، زمانی که صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش برای خرید از خانه خارج شده بودند، دزدان از طریق بالکن وارد آپارتمان آنها در طبقه اول ساختمان شده و سراغ گاوصندوق رفته و علاوه بر 8میلیون تومان پول نقد، مقداری طلا و لوازم دیگر به ارزش حدود 200میلیون تومان سرقت کرده و متواری شده‌اند.
با این اطلاعات بررسی‌ها برای شناسایی ردی از سارقان آغاز شد و کارآگاهان به شناسایی دوربین‌های مداربسته‌ای پرداختند که در آن حوالی بودند. در بررسی فیلم‌ها، تصاویری از یک خودروی پراید هاچ بک به‌دست آمد که 3 سرنشین داشت و به طرز مشکوکی در آن حوالی پرسه می‌زد. شکی وجود نداشت که سرنشینان پراید سارقانی بودند که در حال شناسایی خانه‌ای مناسب برای سرقت هستند. در این شرایط بررسی‌ها برای دستگیری آنها ادامه یافت و کارآگاهان با ردگیری شماره پلاک این خودرو به مردی که اهل یکی از شهرهای غربی کشور بود رسیدند. دستور بازداشت این مرد صادر شد، اما تحقیقات نشان می‌داد که او مدتی است که از تهران گریخته و در غرب کشور مخفی شده است. با شناسایی مخفیگاه او، تیمی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی به شهر غربی رفتند و موفق شدند مظنون سرقت را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. او یکی از 3سرنشین خودروی پراید بود که در جریان بازجویی‌ها به سرقت از خانه مورد نظر با همدستی 2نفر از دوستانش اعتراف کرد. این اما تنها سرقتی نبود که وی و اعضای باندش رقم زده بودند و متهم مدعی شد که علاوه بر این خانه به 19خانه دیگر هم دستبرد زده‌اند.
متهم گفت: معمولا آپارتمان‌هایی را انتخاب می‌کردیم که در طبقه اول بودند و بالکن‌شان بدون حفاظ بود. ابتدا زنگ خانه را می‌زدیم و وقتی مطمئن می‌شدیم که کسی در آنجا نیست به راحتی خودمان را به بالکن می‌رساندیم و با تخریب شیشه در ورودی، وارد آپارتمان شده و اموال باارزش را سرقت می‌کردیم. سپس اموال مسروقه را به یک مالخر در منطقه لویزان می‌فروختیم و پولش را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.
با اعترافات متهم، همدستان او و مالخر نیز شناسایی شدند و کارآگاهان موفق شدند آنها را هم دستگیر کنند. سرهنگ حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان به 20فقره سرقت اعتراف کردند و ارزش اموال به سرقت رفته از سوی آنها بیش از 500میلیون تومان برآورد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :