• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87558
+
-

موفق‌ترین کشورها در درمان ناباروری کدام‌ها هستند؟

بازار پررونق توریسم تولیدمثل

توریسم پزشکی در این مورد خاص در کدام کشورها پررونق است؟

نیلوفر جلالی_ روزنامه نگار

توریسم باروری به‌معنای سفر به یک کشور دیگر با هدف گرفتن درمان‌های باروری است. توریسم باروری در حقیقت زیرشاخه‌ای از توریسم پزشکی محسوب می‌شود. با وجود اینکه کشورهای بزرگ دنیا مثل آمریکا، سیستم درمانی‌ای باکیفیت و قوانین سخت پزشکی دارند، هزینه‌های بالای درمان در این کشورها و بی‌نتیجه ماندن درمان‌ها باعث می‌شود تا بعضی شهروندان آنها برای فرزندآوری به کلینیک‌های مناطق دیگر دنیا متوسل شوند. کشورهای مشخصی هستند که به کیفیت بالای مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های کم و مقررات خوب در این زمینه شناخته شده‌اند. بیایید نگاهی بیندازیم به 6کشور مشهور در این زمینه و جوانب مثبت و منفی هر یک را بسنجیم.

جمهوری چک
تقریباً 30 کلینیک باروری در سراسر چک وجود دارد و مقررات و حمایت‌های خوبی برای تولید‌مثل در این کشور وجود دارد. به زنانی که شهروند جمهوری چک و زیر 39سال باشند، 3دوره درمان ناباروری به کمک IVF به‌صورت رایگان تعلق می‌گیرد.
با وجود آنکه زبان اصلی این کشور چک است اما اکثر کلینیک‌های آن مترجم‌های بین‌المللی برای کمک به بیمارانشان در اختیار دارند. اهدای تخمک و اسپرم در این کشور مجاز است. با این حال اهدای جنین غیرقانونی است. زنان تا سن 48سالگی می‌توانند درمان IVF را بگیرند. هزینه‌های درمان با روش IVF می‌تواند بین 2500تا 4000دلار در هر دوره درمان متفاوت باشد. دیگر هزینه‌های درمانی بین 500تا 1000دلار در هر دوره است.

هندوستان
به خاطر هزینه‌های اندک درمان، هندوستان مدت زیادی است که به یکی از مقاصد محبوب درمان ناباروری تبدیل شده است. همچنین در این کشور به زنان تا سن 55سالگی اجازه داده می‌شود که با روش IVF به درمان بپردازند. در این کشور استفاده از روش رحم جایگزین مهیاست. همچنین تعداد زیاد مراکز مدرن و مجهز باروری و قوانین منعطف آنها باعث شده تا بیماران زیادی از سراسر دنیا جذب این کشور شوند. البته سخت‌تر شدن قوانین مربوط به رحم جایگزین باعث شده که کمی از محبوبیت گذشته هندوستان در زمینه توریسم باروری کاسته شود. هندوستان 500کلینیک باروری دارد. هزینه‌های استفاده از روش IVF در این کشور بین 2000تا 3000دلار در هر دوره درمان متغیر است. دیگر هزینه‌های درمانی بین 400تا 1000دلار تمام می‌شود. استفاده از رحم جایگزین یا اجاره‌ای در این کشور بین 20هزار تا 100هزار دلار قیمت دارد. ویزاهای ویژه برای توریسم پزشکی باعث می‌شود بتوان برای دوره‌ای طولانی‌تر در این کشور اقامت کرد.

یونان
کشور یونان 60 کلینیک درمان ناباروری دارد و به‌خاطر مناظر زیبا و هزینه‌های اندک درمان‌های ناباروری یکی از مقاصد محبوب در این زمینه است. در بیشتر کلینیک‌ها مترجم زبان انگلیسی حضور دارد. یکی از نکات مثبت این کشور، تشخیص ژنتیک قبل از کاشت تخمک است. این روش اجازه می‌دهد تا بیماری‌های خاص جنین قبل از انتقال به رحم، تشخیص داده شود. افراد مجرد می‌توانند از روش باروری IVF در این کشور استفاده کنند. در هر دوره انجام IVF می‌توان 3 جنین را به رحم انتقال داد و اگر فرد، سن بالاتری داشته باشد، 4مورد نیز شدنی است. در زمینه ذخیره و انجماد تخمک در این کشور محدودیتی وجود ندارد. درمان با IVF در این کشور بین 3500تا 5000دلار متفاوت است و هزینه‌های درمانی نیز بین 1000تا 2000دلار تمام می‌شود.

اسپانیا
یکی از مشهورترین کشورها در زمینه درمان ناباروری با روش IVF اسپانیاست. نظام درمان ملی آنها با عنوان سیستم بهداشت عمومی خوانده می‌شود. این کشور به مراکز مدرن و مجهز و پاکیزه با پزشکانی که بسیار آزموده و متخصص هستند، شناخته شده است. قوانین و مقررات بسیار خوبی برای حمایت از افرادی که از روش‌های اهدای تخمک یا اسپرم استفاده می‌کنند، وجود دارد. در اسپانیا هر فردی با هر سنی و با هر وضعیت تاهلی می‌تواند درمان‌های ناباروری را بگیرد. قانون از تبعیض در حوزه مراقبت‌های بهداشتی جلوگیری می‌کند. اخیراً استفاده از رحم اجاره‌ای در این کشور ممنوع شده است. بیشتر کلینیک‌های اسپانیا کارکنانی مسلط به چندین زبان شامل انگلیسی دارد. هر دوره درمان با IVF در این کشور بین 5000تا 7000دلار هزینه دربردارد. هزینه‌های درمانی دیگر بین 1200تا 2000دلار است.

روسیه
قوانین روسیه حاکم بر استفاده آزاد از روش IVF‌ و سایر روش‌های باروری است و در مقایسه با خیلی از کشورها در این زمینه پذیرش بالاتری دارد. آزادی استفاده از روش رحم جایگزین در این کشور باعث شده که به یک مقصد محبوب در زمینه باروری در سراسر جهان تبدیل شود. سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که از سال 2000 در این کشور در جریان است امکانات بیمارستانی و درمانی را در کل کشور بسیار گسترش داده است. بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مسکو و دیگر شهرها پزشکانی کارآزموده و متخصص در زمینه درمان ناباروری دارند که باعث شده این کشور به یکی از مقاصد توریسم باروری تبدیل شود. بعد از به دنیا آمدن کودک در یکی از بیمارستان‌های روسیه، والدین گواهی تولد روسی او را دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :