• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85446
+
-

شرایط نامناسب شهرهای استان برای نابینایان

بهزیستی
شرایط نامناسب شهرهای استان برای نابینایان

مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرهای این استان شرایط مناسبی برای نابینایان ندارند. 

به گزارش ایسنا، «آیت افشارمهر» افزود: ۱۷۶۳ نفر نابینا و کم‌بینا در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰ دانش‌آموز و ۹۰ نفر دانشجو هستند. وی اظهار کرد: به این تعداد نابینا و کم‌بینای استان خدمات صوتی، تصویری، رادیو، ضبط، ساعت گویا، وسایل مخصوص نابینایان، هزینه‌های مستمری و هزینه تحصیل دانشجوی و دانش‌آموزی ارائه می‌شود. 

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های غربالگری جهت پیشگیری از معلولیت نابینایی از بدو تولد در بیمارستان‌ها و همچنین اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از 3سالگی تا ۶سالگی برای کاهش تعداد نابینایان استان انجام می‌شود.

افشارمهر تصریح کرد: جمعیت نابینایان استان با توجه به اجرای طرح‌های غربالگری و پیشگیری سالانه رو به کاهش است. وی با بیان این‌که بیشتر نابینایان استان کم‌بینا هستند ادامه داد: شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط مناسبی برای نابینایان ندارند.

مدیر کل بهزیستی استان عنوان کرد: سهمیه ۳ درصد استخدامی و به‌کارگیری معلولان به‌خصوص نابینایان در ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی‌شود. 

افشارمهر با اشاره به این‌که کارت منزلت برای نابینایان استان صادر شده است بیان کرد: نابینایان حقوقی دارند و نیازمند خدماتی در حوزه‌های اشتغال، اقتصادی، فرهنگی، مناسب‌سازی، امکانات عمومی و شهری، و بهداشتی و درمانی هستند تا نابینایان استان نیز بتوانند به صورت نسبی از این خدمات و حقوق استفاده کنند.

15 اکتبر مصادف با 23 مهرماه روز بزرگداشت نابینایان و عصای سفید نام‌گذاری شده و در این روز قانون عصای سفید توسط یونسکو تصویب شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید