• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84476
+
-

حذف مرغ سبز از بازار یزد

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با رد تولید مرغ هورمونی در این استان، از اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در یزد از ابتدای آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شاهد عرضه مرغ سایزبندی و حذف برندهایی نظیر مرغ سبز و فاقد آنتی‌بیوتیک از بازار خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، «علی اکبر حدادزاده» به مناسبت هفته دامپزشکی که امسال با شعار «دامپزشکی، امنیت غذایی و رونق تولید» نامگذاری شده است، در جمع خبرنگاران به نمونه‌گیری‌های تصادفی مردادماه امسال از کشتارگاه‌های طیور استان از سوی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حتی یک مورد آنتی‌بیوتیک و دارو در مرغ‌های کشتار شده در کشتارگاه‌های استان مشاهده نشد.

وی با رد موضوع تولید مرغ‌های هورمونی تاکید کرد: پرورش مرغ با هورمون نه به لحاظ عملی مقرون به صرفه است و نه اقتصادی و کاملاً تکذیب می‌شود. این‌که گاهی شاهد مرغ‌های با وزن بیشتر از معمول هستیم، ناشی از نگهداری و پرورش بیش از زمان معمول مرغ توسط مرغداری‌هاست.

حدادزاده در همین زمینه از آغاز اجرای طرح سراسری ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ همزمان با هفته دامپزشکی نیز خبر داد و گفت: این طرح که از ابتدای آبانماه امسال در یزد رسما شروع به‌ کار خواهد کرد، موجب ارتقای کیفیت مرغ کشتارگاه به‌ویژه از نظر سایزبندی، ارتقای ساختار و مکانیزه شدن کشتارگاه‌های طیور و نیز با ارتقای گوشت مرغ استحصالی در حد بسیار مطلوب، باعث حذف برندهایی نظیر مرغ سبز و بدون آنتی‌بیوتیک از بازار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید