• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223690
+
-

آرامش در بازار نفت ، کاهش قیمت در بازار طلا

اقتصاد جهانی به‌‌تدریج آرام‌تر می‌شود و قیمت نفت تحت‌تأثیر مجموعه‌ای از عوامل، شامل کاهش ذخایر نفت، خوش‌بینی به رشد اقتصاد آمریکا و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، اوضاع بهتری پیدا کرده است. در مقابل آرامش بازار نفت، بازار جهانی طلا با ناآرامی روبه‌رو شده و قیمت‌ها در این بازار پایین آمده است. قیمت هر اونس طلای جهانی به ۲۳۳۱دلار رسیده که تقریبا ۱۰۰دلار نسبت به بالاترین رکورد تاریخ در ۱۲آوریل پایین‌تر است. افول 100دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار ناآرام فعلی، ناشی از کاهش نسبی تنش‌های ژئوپلیتیکی است و عمر آن محدود به زمانی است که تنش‌ها در سطح پایین باقی بماند.
کاهش شیب رشد اقتصاد آمریکا، خبر دیگری است که در اقتصاد جهانی دست ‌به ‌دست می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که رشد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده به ‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در 3‌ماهه ۲۰۲۴ به  1.6 درصد کاهش یافته که بسیار کمتر از برآورد 2.4 درصدی است.
سقوط سودآوری استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، خبر دیگری است که اقتصاد جهانی به آن توجه نشان داده است. سودآوری استخراج بیت‌کوین به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. خبرها حاکی از این است که شاخص هش‌ریت که میانگین درآمد استخراج‌کنندگان به ‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد و معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است، پس از چهارمین رویداد هاوینگ در هفته گذشته، سقوط بی‌سابقه‌ای ‌
داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید