• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223908
+
-

میز تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو

2 هفته دیگر مجوزهای کاغذی باطل می‌شوند؛ تاکنون بیش از ۴۰۰هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده‌اند

گزارش2
میز تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو

 این روزها اگر در گذرتان از ایستگاه‌های مترو، میادین اصلی شهر، مساجد و امامزاده‌های بازار بزرگ تهران به میزی با عنوان «میز خدمت؛ تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی» برخوردید تعجب نکنید؛ چون گویا قرار است مسیر گرفتن مجوز برای کسب‌وکارها از همیشه آسان‌تر و البته رایگان شود. این میز از 9 تا ۲۵ اردیبهشت که آخرین روز مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتاست در این نقاط پرتردد دایر است تا شهروندان تهرانی به راحتی بتوانند مجوزهای کسب‌وکارشان را الکترونیکی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر سراغ مسئولان اجرای این طرح رفتیم.

محسن نامور، مدیر پروژه طرح تبدیل پروانه کاغذی به شناسه یکتاي درگاه ملی مجوز‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری به جزئیات اجرای این طرح و آخرین وضعیت حذف پروانه کسب‌های کاغذی به تفکیک رسته‌های صنفی اشاره کرده و می‌گوید: «براساس حکم تبصره ۷ ماده يك قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌‌شوند.
همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب‌وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد. از ۲۵ اردیبهشت مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیکي (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام‌شان در qr.mojavez.ir نیست، می‌توانند با گوشی همراه خود و یا با مراجعه به میزهای خدمت فقط با ورود ۳کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها به سرعت و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.» نامور در ادامه می افزاید: «تا تاریخ ۸ اردیبهشت ماه، در سراسر کشور، بیشترین تبدیل پروانه کسب کاغذی به الکترونیکی (شناسه یکتا) به ترتیب مربوط به صاحبان پروانه کسب معاملات املاک با 27080، خواربارفروشان با 24474 و آرایشگری زنانه با 14758 شناسه یکتا بود. همچنین میزهای خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در ایستگاه‌های متروي تجریش، شهید بهشتی، هفت تیر، امام خمینی‌(ره)، ۱۵خرداد، امام حسین(ع)، میدان ولی عصر‌(عج)، میدان آزادی، میدان انقلاب و صادقیه دایر هستند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید