• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 9 اسفند 1396
کد مطلب : 8144
+
-

از ایده تا استارتاپ

صدای ساطور با یک کلیک!

ایده فروش گوشت به‌صورت آنلاین را نخستین بار محسن گودرزی به راه انداخت. او در سال 94 که هنوز فضای استارتاپی ایران در آغاز راه بود، استارتاپ «مستر قصاب» را راه انداخت. او در آغاز برای یک شرکت پخش عمده گوشت کار می‌کرد و بعد خودش این فضا را امتحان کرد. بعد از یک کلاهبرداری بزرگ تصمیم گرفت، ‌فضای آنلاین را امتحان کند. او داستان موفقیتش را به همشهری اینطور بازگو می‌کند.

 

 

ایده از کجا آمد

مدتی در یک مرکز تهیه و عرضه گوشت به‌عنوان حسابدار کار می‌کردم. به فکرم رسید، سامانه‌ای درست کنم تا کشتارگاه را مستقیما با مردم مرتبط کنم تا گوشت تازه و البته ارزان‌تری گیرشان بیاید. با یک نفر از دوستانم شریک شدم و با راه‌اندازی یک سایت کارمان را شروع کردیم. قبل از شروع این کار ورشکسته شده بودیم و با 500هزار تومان کارمان را شروع کردیم. بقیه افراد چون ما را می‌شناختند، به‌صورت اعتباری باما کار کردند تا پول دستمان آمد.

 

 

چطور مشتری جذب کردم

پایین‌آوردن قیمت و بالا بردن سرعت حمل‌ونقل با تاسیس چند شعبه در مناطق مختلف امکان‌پذیر شد. شعبه‌ها چند جنس پرفروش را به‌طور منظم دریافت می‌کنند تا سرعت‌شان بالا برود. ما مواد اولیه را تأمین می‌کنیم اما گرداندن مغازه و هزینه‌های جاری با خودشان است. اگر مشتری جنسی را درخواست کند که در مغازه موجود نباشد، ما برایشان ارسال می‌کنیم.

 

 

چطور قصاب را قانع کردم

قصاب‌ها زبان خاص خودشان را دارند. آنها چندان با اصطلاحات اداری و استارتاپی میانه‌ای ندارند. به همین دلیل، یک نفر واسط را تعیین کرده‌ام تا درخواست‌های ما را به آنها منتقل کند. کار من، ارتباط‌دادن تمام قسمت‌هایی بود که در حوزه فروش گوشت کار می‌کردند. برعکس تصور عام، استارتاپ ما باعث بیکاری کسی نشد بلکه بازار آنها را گسترده‌تر کرد.

 

 

چطور قانونی کار کنید

برای راه‌اندازی چنین سایتی باید مثل یک کسب و کار سنتی از اداره‌ بهداشت مجوز داشته باشید. برای تبادل مالی E نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید و حواس‌تان باشد کسانی که با آنها کار می‌کنید نیز ثبت شده و قانونی باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید