• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80286
+
-

احتمال سیلابی شدن مسیل‌های لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان این‌که بارش‌های رگباری امسال سبب ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیرها و احتمالا رخ‌ دادن سیل می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی لرستان تمهیدات لازم را برای مقابله با سیلابی شدن مسیرها به کار بگیرند. به گزارش تسنیم، «بهروز مرادپور» در نشست شورای مدیریت بحران استان اظهار کرد: احتمال رخ دادن بارش‌های سنگین و نیمه‌سنگین در استان وجود دارد و ما باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی در مورد پیش‌بینی سیلاب‌های احتمالی در پاییز و زمستان امسال گفت: با افزایش بادهای گلخانه‌ای متاسفانه در روند فعالیت بارش‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود. مرادپور افزود: یعنی بارش‌ها که باید روند طبیعی خودشان را طی کنند و به صورت متناوب و چندروزه رخ دهند، از روند خارج می‌شوند و به صورت بارش‌های رگباری شدید در بازه زمانی کوتاه رخ می‌دهند.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی به صورت 3 ماهه است و براساس این پیش‌بینی‌ها، بارش‌ها در ماه‌های مهر و آبان سال جاری نرمال خواهد بود. استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید آمادگی کامل را برای شرایط بحران داشته باشند و نیروهای خود را برای وقوع احتمالی حوادث آموزش دهند.

«موسی خادمی» ادامه داد: توصیه می‌شود همه اعضای شورای مدیریت بحران استان دستورالعمل جدید را مطالعه کنند چراکه این دستورالعمل دارای مسئولیت‌های جدی‌تر و سختگیرانه‌ای است. وی بیان کرد: بر اساس قانون، تمام امکانات کشور (نظامی و غیرنظامی) و حتی امکانات بخش خصوصی را می‌توان در شرایط بحران استفاده کرد.

خادمی گفت: نیروی پای کار و آموزش‌دیده در دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت وجود ندارد، اما سپاه نیروهای آموزش‌دیده فعال دارد که می‌توان در شرایط بحرانی از این ظرفیت استفاده کرد. استاندار لرستان افزود: دستگاه‌ها برای انجام وظایفی که بر عهده دارند باید در آستانه فصل سرد آمادگی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید