• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 2 اسفند 1396
کد مطلب : 7458
+
-

مظنه

  کشف میوه قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره‌بار

رئیس اتحادیه بارفروشان از کشف و ضبط محموله حدود ۴۰۰کیلوگرمی میوه قاچاق شامل انواع میوه‌های گرمسیری مانند آواکادو در میدان مرکزی میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: به‌صورت هفتگی چندین محموله میوه‌های قاچاق در کشور به‌ویژه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار کشف و ضبط می‌شود اما نسبت به سال‌های گذشته حجم این میوه‌ها به‌شدت کاهش پیدا کرده است. حسن صابری افزود: وزارت جهادکشاورزی به غیراز میوه‌های گرمسیری مانند موز، آناناس، نارگیل و انبه مجوزی برای واردات دیگر میوه‌ها صادر نمی‌کند و هر محصولی غیراز میوه‌های گرمسیری مذکور قاچاق محسوب می‌شود.

(ایسنا)

 

 

  شناسایی و معرفی خودروهای وارداتی غیرقانونی

واردات بی‌رویه خودروهای خارجی موجب ورود حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع واردات غیرقانونی خودروهای خارجی شد. این مرکز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای مبارزه با فساد و صیانت از حقوق بیت‌المال، تمامی خودروهایی که در زمان ممنوعیت وارادت خودرو (از ۸تیرماه ۹۶) از مبادی غیرقانونی و با روش‌های نامتعارف ثبت سفارش شده اند(اعم از خودروهایی که وارد کشور شده یا در گمرکات کشور موجود هستند)، شناسایی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مراجع ذیربط برای برخورد با متخلفان منعکس شده است.

(همشهری)

 

 

  منطقه ۳ تهران؛ رکورددار گران‌ترین زمین‌ها

براساس آمار ارائه شده پاییز از قیمت زمین در شهر تهران، منطقه۳ رکورددار بالاترین میانگین قیمت زمین با متری ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده اما بالاترین متوسط قیمت مسکن در شهر تهران مربوط به منطقه یک با متری ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان است. منطقه ۶ با متری ۸.۵ میلیون، منطقه ۷ با متری ۶.۸ میلیون، منطقه ۴ با متری ۶.۵ میلیون و منطقه ۵ با متری ۶ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ارزان‌ترین میانگین قیمت زمین در شهر تهران نیز به منطقه ۲۰ با یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان و متوسط پایین‌ترین قیمت مسکن به منطقه ۱۸ با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در هر مترمربع مربوط می‌شود.

(ایسنا)

 

 

  لبنیات در انتظار بررسی افزایش قیمت

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره آخرین وضعیت تعیین و تکلیف قیمت محصولات لبنی با بیان اینکه کارخانه‌های لبنی تا پایان بررسی نهایی و اعلام نرخ‌های مصوب از ستاد تنظیم بازار منتظر بمانند، اعلام کرد: کارخانه‌های لبنی که در ماه‌های قبل اقدام به افزایش قیمت 3محصول (شیر، ماست، پنیر) کردند، پس از اخطار سازمان حمایت تا تعیین و تکلیف نهایی مکلف به بازگشت قیمت به نرخ‌های سابق شدند. رضا باکری افزود: اکنون کارخانه‌های لبنی برحسب توافقی که با سازمان حمایت داشته‌اند، اقدام به عرضه محصول با نرخ‌های مشخص می‌کنند.

(باشگاه خبرنگاران)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :