• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72420
+
-

مرگ دختر 33ساله زندگی بخشید

کوتاه از حادثه
مرگ دختر 33ساله زندگی بخشید


با اهدای اعضای بدن دختر 33ساله‌ای که بر اثر سقوط از بلندی در سمنان دچار مرگ مغزی شده بود، چند بیمار فرصت زندگی دوباره یافتند.
به گزارش همشهری، اوایل مرداد امسال دختر 33ساله‌ای به نام نگار بر اثر سقوط از طبقه چهارم آپارتمانی در سمنان به‌شدت آسیب دید و برای درمان به بیمارستان منتقل شد. جراحاتی که نگار دیده بود باعث شد که او به کما برود و از همان زمان تلاش پزشکان برای نجات جانش شروع شد اما درحالی‌که همه اطرافیان و دوستانش دعا می‌کردند که او به زندگی برگردد، پس از حدود 20روز پزشکان اعلام کردند که وی دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست. در شرایطی که خانواده داغدار نگار در تکاپوی انجام مراسم خاکسپاری بودند، به آنها اعلام شد که برخی از اعضای بدن دخترشان قابل پیوند به بیماران نیازمند است و آنها نیز با حضور در بیمارستان رضایت دادند که اعضای بدن نگار اهدا شود.
ساناز دهقانی، رئیس گروه فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت با بیان این خبر گفت: با رضایت خانواده دختر جوان، پیکر بی‌جان او به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و در جریان عمل جراحی، قلب، کلیه‌ها، کبد و نسوج او به بیماران نیازمند اهدا شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید