• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72107
+
-

ساخت شبستان پیامبر اعظمص در حرم مطهر

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از به بهره‌برداری رسیدن شبستان حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س)خبر داد و گفت: شبستان امام علی(ع) زیر صحن امام رضا(ع) نیز در حال اجراست و شبستان پیامبراعظم(ع) نیز زیر صحن فاطمی به زودی  بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی احمدی» با بیان این‌که اصل در اسلام امامت و ولایت است اظهارکرد: این امام است که محور وحدت بوده و مراقبت می‌کند جامعه به دست طاغوت نیفتد و دغدغه رشد و تعالی مردم را دارد.

وی با تأکید بر این‌که در روایت‌ها عبادات بدون ولایت ارزشی ندارد بیان کرد: این ویژگی‌هاست که امام را منبع و مرجع در بین مردم می‌کند.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به وظایف اهل بیت(ع) در بین مردم گفت: رسیدگی به امور دنیوی و رفع مشکلات مردم و تبیین معارف حق الهی از جمله وظایف ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی با بیان این‌که حرم اهل بیت(ع) نیز همین کارکرد و مسئولیت را دارد گفت: اگر حرم اهل بیت(ع) محل‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به زائران دارد، برای این است که شرایط مطلوب زیارت فراهم شده و احساس آرامش در محضر ائمه اطهار فراهم شود.
احمدی به توسعه مکانی برای رفاه زائران اشاره کرد و افزود: شبستان حضرت زهرا(س) به بهره‌برداری رسیده و شبستان امام علی(ع) زیر صحن امام رضا(ع) نیز در حال اجراست و شبستان پیامبراعظم(ص) نیز زیر صحن فاطمی هم به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌‌ریزی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای همه سنین و اقشار جامعه گفت: بیش از ١٠ هزار خادم وظیفه خدمت‌رسانی به زائران کریمه اهل بیت(ع) را بر عهده دارند و ١٠٠ هزار نفر در مرکز قرآن و عترت حرم مطهر از معارف قرآنی بهره‌‌مند شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که روزانه ٦ سخنرانی مختلف در حرم مطهر برپا می‌شود بیان کرد: در قالب‌های مختلف تلاش می‌کنیم محافل اهل بیت(ع) را به مردم و زائران منتقل کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :