• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71768
+
-

تحول در حوزه  سلامت البرز با مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران

خبر
تحول در حوزه  سلامت البرز با مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران

البرز به عنوان یکی از مناطق‌ مهاجرپذیر کشور، به گواه آمارها، شمار ساکنان آن از حدود ۲۰۰ هزار نفر در دهه ۵۰ به حدود 3 میلیون نفر در دهه ۹۰ رسیده است.
به گزارش ایرنا، البرز را سرزمین اقوام ایرانی می‌نامند؛ نامگذاری‌ای که با ترکیب جمعیتی آن به طور کامل تطابق و سنخیت دارد. این ترکیب جمعیتی ناشی از مهاجرت‌هایی که به تناسب شغل یا برای کسب شغل از گوشه و کنار کشور انجام شده یا اقوام بنا به علل دیگری به این رنگین‌کمان پیوسته‌اند.
به هرحال روند مهاجرت‌ها به البرز توقف ندارد و هر سال صدها نفر به این جمعیت افزوده می‌شود، هرچند که در دل این جمعیت کوچ نخبگان علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی نیز دیده می‌شود، اما به هر حال باید متناسب با رشد آن زیرساخت‌های بهداشتی درمانی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و اقتصادی را فراهم کرد تا مردم بتوانند در رفاه و آرامش بشتر زندگی کنند.

اما اکنون که کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی به واسطه محدودیت‌ها و تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، کارشناسان امور بهداشتی، درمانی و اجتماعی، جلب اعتماد و اطمینان بخش خصوصی و خیرین را به عنوان یاوران همیشگی جامعه و دولت مهم‌ترین راهکار می‌دانند.
شمار تخت‌های بیمارستانی استان از حدود 1۴۰۰ تخت اکنون به بیش از 3 هزار تخت رسیده، ضمن آن‌که بیش از ۹۰ پروژه بهداشتی، درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی با همت دولت در البرز اجرا شده است.
اجرای این طرح‌ها به دنبال سفر زمستانی سال ۹۳ دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت و درمان کلید خورد و در مدت زمان حدود 3 تا 4 سال به نتیجه رسید که این تحول مورد تعریف و تمجید حتی رقبای دولت قرار گرفت، اما میزان محرومیت‌ها و سیل مهاجرت‌پذیری البرز به گونه‌ای نیست که بتوان به همین امکانات بسنده کرد یا قانع شد.


سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شود

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز استان نیاز اساسی به همگرایی و هم‌افزایی رسانه‌ها، بخش خصوصی و خیرین بخش سلامت دارد، چراکه سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت این استان افزوده می‌شود.
دکتر «حسین کریم» با تاکید بر اهمیت سلامت مردم و کمک به دولت در این شرایط حساس گفت: امروز رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند و نیازهای اجتماعی از نگاه تیزبین آنها دور نماند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این‌که محرومیت‌های استان ریشه در گذشته داشته و رشد مهاجرت‌ها هم مزید بر علت شده است، افزود: هم‌افزایی و هم‌پوشانی تنها راه برون‌رفت از مشکلات و رسیدن به تعادل در امکانات و زیرساخت‌هاست.
وی شفاف‌سازی فعالیت‌های اداری و شیشه‌ای شدن نظارت‌ها و خدمات را لازمه اطمینان‌بخشی به جامعه و مردم و جذب مشارکت‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر فعالیت مسئولان بیش از پیش شفاف شود، همراهی‌ها بیشتر خواهد شد.
دکتر کریم با بیان این‌که بخشی از نیازهای بهداشتی و درمانی استان البرز با همت خیرین سلامت و بخش خصوصی تامین شده، گفت: ما قدردان این ۲ قشر فرهیخته هستیم و انتظار حمایت بیشتر را از آنها داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید