• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71464
+
-

سگ‌های ولگرد همچنان در اهواز پرسه می‌زنند

عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که به دلیل ظرفیت محدود سایت نگهداری سگ‌های ولگرد ماهانه تنها 60 سگ از سطح شهر زنده‌گیری و عقیم‌سازی می‌شوند، گفت: با توجه به میزان کم زنده‌گیری و عقیم‌سازی و رهاسازی مجدد سگ‌ها در شهر، مشکل وجود سگ‌های ولگرد برطرف نمی‌شود.

«محسن موسوی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی سایت نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اهواز اظهار کرد: ماهانه 60 سگ ولگرد زنده‌گیری و عقیم‌سازی می‌شود و این کار از پارک شهروند اهواز آغاز شده است سگ‌ها. پس از عقیم‌سازی مجددا در سطح شهر رهاسازی می‌شوند چون سازمان پسماند اجازه از بین بردن آنها را ندارد.

وی با بیان این‌که سگ‌های ولگرد عقیم‌سازی شده دارای پلاک‌های زرد و قرمز هستند، افزود: توان سازمان پسماند شهرداری اهواز در این حد است و نمی‌تواند بیشتر از ماهانه 60 سگ را زنده‌گیری و عقیم‌سازی کند. برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در سطح وسیع، این سایت به امکانات بیشتری نیاز دارد.موسوی‌زاده بیان کرد: برای اجرای این کار باید 16 نهاد با مسئولیت فرمانداری اهواز همکاری کنند و در این راستا نیازمند عزم جدی هستیم.

ارگان‌هایی مانند بهداشت و محیط‌زیست هم باید زیر نظر فرمانداری هماهنگ باشند و با همکاری یکدیکر سگ‌های بیشتری زنده‌گیری کنند و پس از زنده‌گیری و عقیم‌سازی نیز سگ‌ها باید خارج از شهر رهاسازی شوند.عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: این کار سخت است، بنابراین به هماهنگی وسیع و امکانات نیاز داریم. باید 16 مجموعه درگیر بااین مساله با هم هماهنگ باشند. اما فعلا تنها سازمان پسماند است که کار می‌کند و با توجه به تعداد گله‌های سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهر و زنده‌گیری ماهانه تنها 60 سگ، جمع‌آوری سگ‌ها بسیار زمان‌بر است.

موسوی‌زاده گفت: اطراف شهر اهواز روستاهای زیادی هست که سگ‌ها معمولا در آنجا زندگی می‌کنند و به سمت شهر می‌آیند. بنابراین در این زمینه باید فکر اساسی شود چون با تدابیری که در این سطح اندیشیده می‌شود و با این میزان زنده‌گیری و رهاسازی مجدد سگ‌های ولگرد در اهواز، مشکل برطرف نمی‌شود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم این سگ‌ها را در جنگل رها کنیم یا در یک فضای محصور قرار دهیم، باید بتوانیم غذای آنها را هم تامین کنیم. نگرانی دیگری که وجود دارد، این است که برخی سگ‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند، در همان سایت همدیگر را تکه‌پاره می‌کنند.

موسوی‌زاده افزود: وجود سگ‌ها در سطح شهر زیبنده اهواز نیست. هر جای شهر می‌رویم، سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای مشاهده می‌شوند. امحای این سگ‌ها هم که امکان‌پذیر نیست. وی تاکید کرد: تا فکر اساسی نشود و همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه اهتمام نداشته باشند، این معضل حل نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید