• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71449
+
-

برگزاری ۱۶۰ جشنواره گردشگری در اصفهان

از میان خبرها
برگزاری ۱۶۰ جشنواره گردشگری در اصفهان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: بیش از ۱۶۰ رویداد و جشنواره گردشگری برای سال ۹۸ این استان پیش‌بینی شده است.

«محسن یارمحمدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در همه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده و در هر شهرستان بین 5 تا ۴۰ رویداد پیش‌بینی شده است.

وی گفت: این رویدادها و جشنواره‌ها باید با محوریت فرمانداری‌ها و کمک سایر دستگاه‌ها در ایام و مناسبت‌های خاص و ویژه تعریف و برگزار شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: با توجه به این‌که سازمان میراث فرهنگی در زمینه توسعه گردشگری وظیفه دارد، از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت می‌کند اما وظیفه ذاتی ما برگزاری این جشنواره‌ها نیست.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها همچون اداره ارشاد و جهاد کشاورزی برای برگزاری این جشنواره‌ها اولویت دارند و می‌توانند در قالب برگزاری هفته‌های فرهنگی نسبت به برگزاری این رویدادها اقدام کنند.
یارمحمدیان اضافه کرد: حدود ۶۰ جشنواره و رویداد در زمینه محصولات کشاورزی و باغی از جمله سیب، توت، انگور و دیگر میوه‌ها با جهاد کشاورزی ارتباط دارد.

 وی با بیان این‌که جهاد کشاورزی باید با قدرت نسبت به برگزاری این جشنواره‌ها اقدام کند، تصریح کرد: تا زمانی که برای هر رویداد مجری خاصی نداشته باشیم نمی‌توانیم بطور قطعی اعلام کنیم که سال آینده هم می‌توانیم آن را برگزار کنیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: هر رویداد و جشنواره‌ای نیاز به برگزار‌کننده دارد اما سازمان میراث فرهنگی بودجه خاص و وظیفه ذاتی در این زمینه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جشنوارها تاکنون به خوبی توسط شوراهای شهر و روستا و دهیاران و بخشداران و دیگر دستگاه‌های دولتی برگزار شده و در حال ثبت در تقویم کشور است.
یارمحمدیان ادامه داد: جشنواره‌ها ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در شهرها و روستاها محسوب می‌شود و مشکلات مالی و اقتصادی در سال‌های گذشته دلیل اصلی برگزار نشدن برخی از آنها شده که لازم است استانداری و فرمانداری‌ها در زمینه حمایت و عملیاتی کردن این رویدادها و جشنواره‌ها اقدام کنند.

به گفته وی، اولین درآمد و تاثیر مثبت برگزاری اینگونه رویدادها و جشنواره‌ها نصیب تاسیسات گردشگری و پس از آن نصیب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شود و همه کسانی که از کیک گردشگری بهره‌‌مند می‌شوند، باید در مخارج آن هم مشارکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید