• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70504
+
-

اجرای طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ

 مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی از اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در این استان خبر داد و گفت: این طرح برای تحقق حقوق شهروندی و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان اجرایی می‌شود.

«محسن شانقی» درگفت وگو با مهر افزود: ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ یک سند ملی است که هماهنگی لازم برای اجرای ممیزی و رتبه‌بندی واحدهای مربوطه و محصول از 15 مرداد در استان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی حلقه‌های متعدد زنجیره تولید از جمله واحدهای پرورش طیور، ناوگان حمل و نقل، مراکز استحصال، مراکز فرآوری، عرضه و مصرف دخیل هستند.

مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی بیان کرد: این طرح برای التزام به حقوق شهروندی و در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان است.
شانقی افزود: این طرح برای تولید مرغ‌های عاری از بیماری، رعایت دوره پرهیز غذا و دارو، پرورش مرغ سایز و بدون آنتی‌بیوتیک و کنترل آن در مراکز عرضه و کاهش ضایعات در زنجیره تولید برای ایمنی غذایی در استان انجام می‌شود.

مدیر کل دام‌پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: 7 کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت ۲۶ هزار قطعه که دارای شرایط فوق باشند با رتبه‌بندی A و A+ و گوشت مرغ با برچسب‌های A و A+ بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند و کشتارگاه‌هایی که بدون شرایط مورد نظر باشند با رتبه‌بندی B محصولات را به‌ صورت تازه عرضه خواهند کرد و اجازه ذخیره‌سازی مرغ منجمد و صادرات را ندارند.

شانقی افزود: کشتارگاه‌هایی که دارای رتبه B باشند می‌توانند با ارائه راهکارهای تشویقی و رقابتی و دریافت تسهیلات و تجهیز کردن کشتارگاه به رتبه A و A+ ارتقا پیدا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید