• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69990
+
-

جولکی شهر شد

استاندار خوزستان از تبدیل جولکی آغاجاری به شهر خبر داد

جولکی شهر شد

استاندار خوزستان گفت: روستای جولکی، از توابع شهرستان آغاجاری با پیگیری‌های انجام شده و موافقت وزارت کشور به شهر تبدیل شد. به گزارش ایرنا، «غلامرضا شریعتی» در سفر به شهر جدید جولکی، با اشاره به این‌که تبدیل این روستا به شهر، خواست مردم بوده است، بیان کرد: امروز ساختمان شهرداری و شورای شهر جولکی افتتاح شد.

وی افزود: امیدواریم تبدیل روستای جولکی به شهر منشا توسعه آن باشد و شاهد ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشیم. شریعتی گفت: یکی دیگر از خواسته‌های بحق مردم جولکی اجرای طرح آبخیزداری است که آثار مطلوبی همچون جلوگیری از جاری شدن سیلاب و فرسایش خاک، حفظ خاک و همچنین آبیاری زمین‌های کشاورزی پایین‌دست و توسعه کشاورزی به همراه دارد.

وی با اشاره به این‌که طرح آبخیزداری به مدت ۱۰ سال تعطیل بود، ادامه داد: این طرح با تکنولوژی بتن غلتکی اجرا می‌شود. از این تکنولوژی سال گذشته در مناطق روستایی اندیمشک استفاده شد که نتایج خوبی داشت. به گفته شریعتی، نیمی از منابع مالی این طرح از محل صندوق توسعه ملی و نیم دیگر با تفاهم‌نامه‌ای که با معاون وزیر جهاد کشاورزی امضا شده است، از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از درخواست‌های مردم جولکی فعالیت شبانه‌روزی درمانگاه و مرکز خدمات پزشکی و بهداشتی بود که محقق شد. استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: پروژه احداث جاده امیدیه به آغاجاری در حال اجراست، اما چند کیلومتر از این جاده از محل لوله‌های نفت می‌گذرد که شرکت نفت به دلیل برخی استانداردها مانع کار شده است.

وی افزود: قرار است یک پل با رعایت استانداردها ساخته شود و جاده به سه‌راهی آغاجاری برسد. شریعتی بیان کرد: جاده امیدیه به جایزان نیز در دست نفت است که با توجه به گله‌هایی که از پیمانکار آن داریم، مقرر شده است این پروژه دوباره فعال شود. جولکی از بخش‌های تابعه شهرستان آغاجاری در استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. مرکز این بخش روستای جولکی است. جمعیت این بخش طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، 5۷۳۷ نفر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :