• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69911
+
-

ساخت 2337 خانه در سمنان

اجرای طرح ملی ساخت خانه در استان با هدف بهبود وضعیت اقتصاد مسکن انجام می‌گیرد

مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: 2337 واحد مسکونی در استان به منظور رونق در ساخت‌و‌ساز و بازار مسکن ساخته می‌شود.
«حسین دهقان» در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که ساخت مسکن یک طرح ملی است افزود: در کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که سهم استان سمنان از این تعداد 2337 واحد است.

وی ادامه داد: ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی از مجموع تعهد استان برای ساخت مسکن بر عهده راه و شهرسازی و ساخت 1800 واحد بر عهده مردم است.
به گفته دهقان، اداره کل راه و شهرسازی واحدهای مسکونی در تعهدش را در زمین‌های دولتی که در اختیار دارد خواهد ساخت.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان اظهار کرد: مساحت بافت فرسوده و محدوده هدف استان سمنان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری 2529 هکتار است.
وی با بیان این‌که استان سمنان دارای 8 شهرستان و ۲۰ شهر است ادامه داد: ۱۷ شهر استان دارای بافت فرسوده است که در سال‌های گذشته با اجرای طرح بدنه سازی، نوسازی شبکه‌های آب و فاضلاب شهری و ساخت بوستان برای احیای بافت‌های فرسوده در نقاط مختلف شهری استان اقدام شد.

به گفته دهقان، ۶۷۴ هکتار از مساحت بافت فرسوده مربوط به بافت تاریخی، 1504 هکتار مربوط به بافت فرسوده و ۳۵۱ هکتار مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی است که در مجموع ۳۲ درصد از جمعیت شهری استان معادل ۱۷۸ هزار نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: سال ۹۸ در کنار توجه به رفع مشکلات زیرساختی، رونق ساخت‌و‌ساز در بافت فرسوده شهرهای سمنان در اولویت قرار دارد و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای این طرح تلاش می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید