• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68404
+
-

اجرای طرح برخورد با اخلالگران نظم عمومی در تاکستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: حمل سلاح سرد حتی اگر برای ایجاد درگیری و اخلال در نظم عمومی نباشد به دلیل اقدام پیشگیرانه باید توسط ضابطین جمع‌آوری شود. 

به گزارش ایسنا، حسین رجبی اظهار کرد: یکی از جرائمی که بیشترین آسیب اجتماعی را در شهرستان دارد و امنیت روحی، روانی و اجتماعی شهروندان محترم را مختل می‌کند استفاده برخی افراد از چاقو، کارد سنگری، سرنیزه، شمشیر، قمه، پنجه‌بوکس، قداره و شیء نوک‌تیز است. 

وی توضیح داد: این اشیا در جرائمی مانند ایراد صدمه بدنی عمدی با چاقو، قدرت‌نمایی با چاقو، نزاع دسته‌جمعی و به‌منظور درگیری فیزیکی و ضرب‌وجرح به کار می‌رود و موجب اخلال در نظم عمومی جامعه و سبب رعب و وحشت شهروندان می‌شود. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: به ‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی برای شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم، رعایت حقوق عامه، داشتن شهری سالم و عاری از جرم، برقراری امنیت برای شهروندان و گسترش آن و از بین بردن زمینه بروز جرائم خشن، کلیه ضابطین عام آموزش‌دیده در صورت مواجهه و مشاهده جرائم مشهود موظف به اقدام مجدانه هستند. 

رجبی با اشاره به برخی مصادیق جرائم مشهود مندرج در ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری گفت: جرائم مشهود جرائمی‌اند که در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا مأموران یادشده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند. بزه‌دیده یا 2 نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده‌اند حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن شخص معینی را به‌عنوان مرتکب معرفی کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضابطین در صورت مشاهده اشخاصی که اقدام به حمل قمه، شمشیر، قداره، پنجه‌بوکس و... می‌کنند، لکن قصد آنان درگیری فیزیکی و ضرب‌وجرح نیست برای پیشگیری از وقوع جرم باید سلاح‌های مذکور را جمع‌آوری کنند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید