• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64036
+
-

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یاریگر دولت باشند

معاون امور عمرانی استاندار قزوین از مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواست با همکاری و تعامل بیشتر در مسیر نیل به اهداف متعالی استان یاریگر دولت باشند. 

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز جمعه با صدور پیامی به مناسبت ۱۴ تیر، روز دهیارها و شهرداری‌ها، آورده است: اجرای پروژه‌ها و طرح‌های متعدد عمرانی، خدماتی و فرهنگی، جلب مشارکت‌های مردمی، کمک به حفظ محیط‌‌ زیست و منابع طبیعی، اشتغال‌زایی و رونق تولید نیازمند وجود دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به عنوان بازوان توانمند دولت است. داشتن روستاهای آباد و خودکفا و شهرهای خلاق، پویا و شاداب جز در سایه به‌کارگیری تدابیر مدیریتی و عطف حاکمیت و مشارکت مردمی میسر نخواهد شد. مدیران ارشد شهرها و روستاها باید بدانند رفع معضلات شهرها و روستاها امروزه دیگر با تکیه بر روش‌ها و رویکردهای گذشته قابل رفع نیست. 

فقط تفکر و مدیریت خلاق پاسخگوی رفع معضلات و ایجاد پویایی است و عبور از تصمیم‌گیری‌های شخصی و رسیدن به مدیریت خلاق و پژوهش‌محور نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم، ورود علم و پژوهش به بدنه مدیریت و از همه مهم‌تر استفاده از ظرفیت‌های مردمی به عنوان اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین عنصر مخاطب مجموعه مدیریت شهری و روستایی است. امروزه باید بدانیم که شهرها بیش از هرچیز به مدیریتی با تفکر انسان‌محور نیاز دارند که در آن روح و کالبد شهر در خدمت مردم باشد. مدیریتی که در آن همه مردم از جمله سالمندان و معلولان بتوانند از همه امکانات شهری بهره‌‌مند شوند. 

در روستاها نیز بیش از این‌که به پرداخت تسهیلات نیاز داشته باشیم به فرهنگ‌سازی در خصوص اشتغال نیازمندیم. توسعه روستایی دیگر فقط در کشاورزی و دامداری نیست و باید به نوآوری در اشتغال روستایی توجه ویژه شود. دهیاران که از روستاها برخاسته‌اند بر همه نقاط ضعف و قوت روستاها اشرافیت دارند و می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد هر روستا متولیان اصلی توسعه پایدار در روستاها به شمار آیند. 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در این پیام تأکید کرد: اقدامات شهرداران، دهیاران، کارمندان شهرداری‌ها و عوامل دخیل و تأثیرگذار در مجموعه مدیریت شهری که با خلوص نیت برای توسعه و تعالی شهرها و روستاها می‌کوشند قابل تقدیر است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید