• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61265
+
-

روند کند صحت‌سنجی انبارهای کالا در آذربایجان ‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صحت‌سنجی تنها 600 انبار از 34 هزار انبار موجود در استان، روند صحت‌سنجی این انبارها را کند عنوان کرد.  به گزارش فارس، «محمدرضا پورمحمدی» گفت: کشور ما به اندازه‌ای قدرتمند است که از این شرایط سخت هم به سلامت عبور خواهد کرد و همه باید کمک کنیم تا این دوران، با کمترین آسیب سپری شود. وی با تأکید بر تشکیل مرتب جلسات کمیته‌های تخصصی مبارزه با قاچاق گفت: البته نباید جلسه صرفاً برای رفع تکلیف باشد، بلکه پس از هر جلسه باید تأثیر تصمیمات آن در کاهش قاچاق مشهود باشد.

استاندار با تأکید بر تشدید نظارت‌های قانونی از سوی دستگاه‌های مسئول گفت: دستگاه قضایی باید به صورت جدی با متخلفان این حوزه برخورد کند و صداوسیما و رسانه‌ها نیز بستر فرهنگی این اقدامات را فراهم کنند. وی با اشاره به ثبت 34 هزار انبار استان در سامانه جامع انبارها گفت: تاکنون تنها 600 مورد از این انبارها صحت‌سنجی شده است و لازم است روند صحت‌سنجی با سرعت بیشتری انجام شود.

این سامانه به عنوان یک بانک اطلاعاتی، ابزار مناسبی برای نظارت بر ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت باید امکان بهره‌برداری از آن را فراهم کند. استاندار همچنین با اشاره به مصوبات جلسه 124 ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: این مصوبات بومی‌سازی شده و به زودی به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید