• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 7 خرداد 1398
کد مطلب : 57087
+
-

در جلسه رسیدگی به اتهامات هادی رضوی و احسان دلاویز مطرح شد

پولشویی از طریق کارتن‌خواب‌ها و شیرخوارگاه‌ها


چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه، صبح روز یکشنبه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست مسعودی مقام به‌صورت علنی برگزار شد.

متهم ردیف دوم: هیچ دوستی‌ای بین من و رضوی نیست
بخش عمده زمان این جلسه از دادگاه به دفاعیات احسان دلاویز، متهم ردیف دوم پرونده گذشت؛ دلاویز متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام بانکی و دریافت ۵فقره تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۷۵میلیارد ریال است. او در بخشی از دفاعیات خود تلاش کرد که حساب خود را از هادی رضوی، متهم ردیف اول پرونده جدا کند. دلاویز گفت: من نمی‌دانم چرا امروز در دادگاه هستم و فکر می‌کنم دلیل حضورم دوستی با امامی و رضوی است، اما باید در محضر دادگاه بگویم بین من و هادی رضوی هیچ دوستی‌ای وجود ندارد و تنها یک ارتباط فرهنگی و کاری بوده است. آقای رضوی چندین بار به‌خاطر اتهامی که به بنده زده است، حلالیت گرفته است.

به گزارش ایسنا، متهم دلاویز بار دیگر تکرار کرد که هیچ دوستی‌ای بین او و هادی رضوی وجود ندارد. وی افزود: هادی رضوی فردی تندخو و عصبی‌مزاج است که همه را از موضع بالا نگاه می‌کند، اما شخصیت من متفاوت است و من خاک پای همه هستم و اهل از بالا نگاه کردن به دیگران نیستم. هادی رضوی سیراب ارتباطات در هر حوزه‌ای است و هیچ نیازی به ارتباط با من و امثال من ندارد. حتی بنده با هادی رضوی اختلافات سیاسی دارم و همین اختلافات اجازه نمی‌داد که رابطه دوستانه نزدیک داشته باشیم.

 متهم دلاویز در ادامه دفاعیات خود گفت: در کار ارزشمندی به نام شهرزاد ‌شأن افراد آن را خراب نکنید. شهرزاد کار ارزشمندی بود که گرفت و پول داخل آن آمد و دلیلی نداشت پول آلوده به آن وارد شود. مدت‌هاست روی آن را ندارم با کارگردان و دیگر افراد آن روبه‌رو شوم. چرا فردی که شغل او بازیگری است باید پاسخگو باشد که آن پول آلوده بوده یا خیر. با بازیگر چه کار دارید.

در ادامه جلسه دادگاه، متهم دلاویز چنین عنوان کرد: زدن احسان دلاویز با خط رسانه‌ای آمدنیوز شروع شد. آمدنیوز از عشق بنده به کشور کینه دارد. من برای نظام می‌میرم و حال بیایم و اخلال کنم. من بچه شهرستان را عزت دادند که اینجا آوردند، من شیر پاک خورده و تربیت شده یک معلم در یک شهرستان دورافتاده به نام گچساران هستم و نمی‌توانم دست در جیب معلمان کنم و هرگز نمی‌گذارم کسی هم این کار را بکند.

پولشویی  گسترده
در بخشی از جلسه قهرمانی، نماینده دادستان گفت: قادری، ماشین پولشویی آقای امامی بوده است و اگر این فرد را ببینید متوجه می‌شوید در حدی نیست که بتواند به کسی مشاوره دهد. امامی چک‌ها را به اسم خودش صادر نمی‌کرد بلکه تمام چک‌ها را به اسم قادری و دختر ۱۴ساله‌اش صادر می‌کرد. قهرمانی افزود: تسهیلات تا به‌حساب آقای رضوی بیاید، از حساب فلان شخص به‌حساب دختر ۱۴ساله کارپرداز آقای امامی، به‌حساب باران تجارت که مربوط به کارتن‌خواب‌هاست و پس از آن به‌حساب شیرخوارگاهی از بستگان محمد امامی ارسال می‌شده و دوباره به‌حساب یک دختر ۱۴ساله و به حساب‌های دیگر می‌رفته و تمامی اینها معنای پولشویی حرفه‌ای را دارد.

برداشت از بانک به‌نام بستنی!
نماینده دادستان تهران با اشاره به ردیابی چک‌های دلاویز گفت: بخش قابل توجهی از اینها به‌حساب حمید حاجیان رفته است که باید توضیح دهد پول‌ها را چطور گرفته و چرا محمد امامی برایش پورشه خریده است و تبلیغات برای او چقدر سودده بوده است؟ قهرمانی تأکید کرد: رضوی به‌دنبال هر بهانه‌ای بود که پول از بانک بر دارد و فاکتورها و قراردادهای جدیدی هم در این رابطه ارائه داده است و لازم می‌شد رضوی به اسم بستنی هم از بانک پول بر می‌داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید