• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 138969
+
-

افزایش ۱۲۰درصدی بازگشت کارتن‌‌خواب‌‌ها به خانواده

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال ۲۳۰کارتن‌خواب را به خانواده‌شان بازگردانده‌ایم، گفت: با بازگشت پایدار هر کارتن‌خواب به خانواده سالانه به ازای هر نفر ۱۵میلیون تومان از هزینه‌های شهرداری کاسته می‌شود.
به‌گزارش همشهری، سیدمالک حسینی در بازدید سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، از مرکز بهاران منطقه4، سامان‌سرای لویزان و مرکز مهارت‌آموزی و کارآفرینی منطقه4 در تشریح اقدامات این سازمان، گفت: اداره گرمخانه‌ها یکی از اقدامات ویژه سازمان است که هیچ ارگانی در اداره آنها به شهرداری تهران کمک نمی‌کند.
او با اشاره به اینکه بر مبنای توجه به مقوله کرامت انسانی، شرایط گرمخانه‌ها را ارتقا دادیم، افزود: گرمخانه‌ها در 2سال گذشته، شبانه‌روزی شدند. شهروندانی که در جوار گرمخانه‌ها زندگی می‌کردند از اینکه کارتن‌خواب‌ها صبح در محل زندگی‌شان حضور پیدا می‌کردند، ناراضی بودند. با شرایط کنونی، به‌طور متوسط ۳۰درصد و در مواقعی تا حدود ۵۰درصد از این افراد به‌طور کامل در گرمخانه‌ها می‌مانند و با توجه به اینکه غذا و وسایل موردنیاز در اختیارشان قرار می‌گیرد، بخش زیادی از جرمی که ممکن است توسط آنها برای تامین مایحتاجشان انجام شود، کاسته می‌شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با تأکید بر اینکه در سال98 تعداد 104نفر از مددجویان به‌طور پایدار به خانواده برگردانده شدند، عنوان کرد: از اوایل سال99 تاکنون نیز این تعداد به بیش از 230نفر رسیده‌اند که افزایش 120درصدی را نشان می‌دهد و با بازگشت هر نفر به خانواده سالانه 15میلیون تومان از هزینه‌های شهرداری کاسته می‌شود.
حسینی حضور کودکان زباله‌گرد را یکی از مسائل مهم کلانشهر تهران دانست و تصریح کرد: منشأ حضور این کودکان وجود پسماند است و تا زمانی که در حوزه مدیریت پسماند برخی فرایندها اصلاح نشود و به‌طور جدی با پیمانکاران متخلف برخورد نشود، این معضل حل نخواهد شد. وی با بیان اینکه در حوزه آموزش کودکان کار اقدامات مؤثری صورت گرفته است، گفت: هم‌اکنون 24مرکز پرتو و 5مرکز صبح رویش داریم که در این مراکز به بچه‌ها سواد و مهارت‌های زندگی آموزش داده شده و به آنها خدمات مددکاری ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ادامه داد: اکنون بیش از 5هزارو500کودک در مراکز پرتو و صبح رویش خدمات دریافت می‌کنند.
حسینی با اشاره به اینکه این کودکان از اتباع خارجی هستند و مدارک شناسایی ندارند، گفت: این کودکان نمی‌توانند از مدارس عادی استفاده کنند. در این مراکز تلاش می‌شود مهارت‌های سوادآموزی و زندگی به آنها داده شود تا نسبت به سن‌شان از این خدمات و مهارت‌ها عقب نمانند. البته برای اینکه آنها بتوانند مدرک اخذ کنند، تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت متوقف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید