• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53818
+
-

آبروی اصلاحات در جمجمه حجاریان است

نکته روز
آبروی اصلاحات در جمجمه حجاریان است


حمیدرضا جلایی پور، فعال اصلاح طلب و استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در گفت وگو با ایرنا به بررسی آرایش نیروهای سیاسی در وضعیت کنونی و رویکردها، اقدامات و چشم‌انداز فعالیت آن‌ها در سال 98 پرداخته و گفته است: اصولگرایان 20 سال است دیگر مهم نیستند.  بخش هایی از مهم ترین سخنان جلایی پور را بخوانید:

  ما در ایران سه نیروی سیاسی داریم که عاملیت دارند. یک نیرو از امکانات دولت، نه به‌معنای هیأت دولت، بلکه از امکانات حاکمیت و به تعبیر من دولت موازی استفاده می‌کند. آن‌ها امکانات و اختیارات دارند. سیاستگذاری‌ها و نظارت استصوابی در دست آن‌هاست.

   در حقیقت این نیرو اهمیت دارد. 20 سال است اصولگراها دیگر مهم نیستند. چون اصولگراها فقط به این طیف چشم دوخته‌اند و دولت موازی تعیین‌‌کننده است.

  اتفاقاً به یک معنا اصولگرایان ارزش‌گرا نیستند و از ارزش‌ها دفاع نمی‌کنند و به دولت موازی چشم می‌دوزند و هرچه این گروه بگوید، با آن کنار می‌آیند. اصولگراها دیگر با شخصیت بزرگی مثل آقای ناطق نوری نسبتی ندارند.

  دسته دوم نیروهای تحول‌طلب هستند که حرف‌های دیگری می‌زنند، و نیروی سوم اصلاح‌طلبان هستند.

  حرف‌های دولت موازی معلوم است. به دنبال برگشتن به سال 88 هستند. از نظر آن‌ها چیزی تغییر نکرده است. آن‌ها آقای هاشمی رفسنجانی را که شناسنامه انقلاب بود، ردصلاحیت کردند. اگر می‌دانستند روحانی رأی می‌آورد، او را هم تأیید نمی‌کردند.

  بسیار مهم است که نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات به‌صورت هماهنگ عمل کنند. اگر اصلاح‌طلبی در این کشور آبرویی دارد، به‌خاطر نیروهای پیشرو است که همیشه در این مسیر هزینه داده‌اند و نان آن را دیگری خورده است. آبروی اصلاح‌طلبی به‌خاطر گلوله‌ای است که در جمجمه حجاریان رفته است. از 88 تا 96 اصلاح‌طلب‌ها برای بقا، کار می‌کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید