• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53480
+
-

کلاهبرداری میلیونی از فروشندگان فروشگاه‌های مجازی

کلاهبرداری میلیونی از فروشندگان فروشگاه‌های مجازی


مرد شیاد در فروشگاه‌های مجازی به دنبال طعمه‌هایی برای کلاهبرداری بود. او وقتی جنس مورد نظر را از فروشندگان می‌خرید، رسید واریز پول را به آنها نشان می‌داد اما این پول هیچ‌وقت به حساب فروشندگان واریز نمی‌شد.

به گزارش همشهری، نخستین شاکی این پرونده مردی بود که یک سنتور را در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین آگهی کرده بود اما متهم توانسته بود بدون اینکه پولی به او بدهد سنتور را از چنگش بیرون بکشد. شاکی که برای ثبت شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی رفته بود، درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت:‌ برای فروش یک سنتور، در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین آگهی دادم و فردی تماس گرفت و گفت سنتور را می‌خواهد. عصر همان روز به خانه‌ام آمد و بعد از توافق بر سر قیمت گفت از طریق اپلیکیشن موبایلش پول سنتور را به حسابم واریز کرده است. او حتی تصویر فیش واریز پول را هم در گوشی‌اش به من نشان داد. این در حالی بود که هنوز پیامک واریز وجه برایم نیامده بود اما او گفت که ممکن است پیامک با تأخیر برایم فرستاده شود. به این ترتیب سنتور را برداشت و با خودش برد اما من هرچه منتظر شدم پیامک واریز وجه برایم نیامد. هنوز باورم نشده بود که او سرم کلاه گذاشته است. به همین دلیل به بانک رفتم و صورتحساب گرفتم اما هیچ پولی به حسابم واریز نشده بود و هرچه با او تماس گرفتم گوشی‌اش خاموش بود.

به‌دنبال ثبت این شکایت تحقیقات در این‌باره آغاز شد و کارآگاهان پس از چهره‌نگاری از صورت متهم به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او فردی به نام بهرام است. به این ترتیب مأموران با مجوز قضایی راهی مخفیگاهش شدند و او را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات انجام‌شده به جرم خود اعتراف کرد اما کلاهبرداری از صاحب سنتور تنها اتهامش نبود؛ چراکه در ادامه 9نفر دیگر هم متهم را شناسایی کردند و گفتند او با همین ترفند از آنها نیز کلاهبرداری کرده است.

متهم در اعترافاتش گفت: من کارمند یکی از شرکت‌های خصوصی هستم و برای اینکه درآمد بیشتری داشته باشم دست به این کار می‌زدم و با اسم‌های جعلی وارد سایت‌های خرید و فروش آنلاین می‌شدم و در پوشش خریدار از فروشندگان کلاهبرداری می‌کردم.

سرهنگ قاسم دست‌خال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که ممکن است جرایم ارتکابی از سوی متهم بیشتر از اعترافات اخیرش باشد. به همین دلیل وی در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید