• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51664
+
-

گسیل امکانات به خوزستان و لرستان

روزنه
گسیل امکانات به خوزستان و لرستان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که 16 فروردین به خورستان سفر کرده بود، با اشاره به این‌که دبی آبی که از اهوازعبور می‌کند، حدود ۲۹۸۰ متر مکعب بر ثانیه است، می‌گوید: ۶۰ هزار گونی از استان بوشهر برای ایجاد دیوار ساحلی به خوزستان ارسال شده است که جلوه‌ای از همدلی و همکاری بین نیروهای امدادی و مردمی برای پیشگیری از حوادث است. 
به گزارش همشهری، مهدی جمالی‌نژاد با بیان این‌که از شهرداری‌ها و دهیاری‌های خوزستان خواسته شده در هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران باشند، می‌افزاید: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شده است تا به طور مرتب میزان خسارت واردشده به زیرساخت‌های شهرها و روستاها را به دقت مشخص و مستندسازی کنند تا به استانداری خوزستان و وزارت کشور اعلام شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در توضیح وضع لرستان، به عنوان رئیس کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور، از ادامه اعزام تجهیزات و ماشین‌های شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها به مناطق سیل‌زده خبر می‌دهد و می‌گوید: از آغاز بروز بحران سیل بسیاری از شهرداری‌های استان‌هایی که کمتر تحت تاثیر بودند، اقلام و تجهیزات امدادی خود را به لرستان اعزام کرده‌اند. 
او می‌افزاید: طبق اعلام شهردار پلدختر، شهر حدود ۳۰ درصد آسیب‌دیده و شهردار معمولان هم از آسیب‌دیدگی ۳۰ تا ۳۵ درصد این شهر خبر داد. با توجه به خسارات وارده به این 2 منطقه قرار شد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در این منطقه مستقر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید