• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50624
+
-

استقبال از نوروز 98در میادین میوه و تره‌بار شهر

گام به گام در مسیر قدرت خرید شهروندان


محمود مولایی/ خبرنگار
«استقبال از نوروز 98» نام طرحی از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار است؛ طرحی که در بحران اقتصادی این روزهای کشور قرار است قیمت‌ها را کاهش داده و در مسیر قدرت خرید شهروندان حرکت کند. البته طرح کاهش قیمت‌ها در میادین میوه و تره‌بار ماه‌هاست که اجرا می‌شود، اما با نزدیک‌شدن به عید نوروز «طرح استقبال از نوروز 98» فعالیت خود را شروع کرده است. به همین دلیل، صبح دیروز نشست خبری مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌باره در ساختمان مدیریت این سازمان برگزار شد. سیدسعید رادبا اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور گفت: حاصل تلاش شهرداری پایین آمدن قیمت‌ها از 22تا 40درصدی میوه و حبوبات بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: «برای اجرای طرح استقبال از نوروز تغییراتی در ساعات کاری بازارها داده‌ایم. قبل از این ما در ساعات ظهر تعطیلی داشتیم، اما در این ایام میادین میوه و تره‌بار از ساعت 8صبح تا 9شب باز است. این طرح تا روز 28اسفند اجرا می‌شود، اما به‌دلیل اینکه کارکنان میادین میوه به زندگی خود برسند، در روز 29اسفند مراکز ما تا 6بعدازظهر به شهروندان خدمتگزاری خواهند کرد.»   به گفته راد، مراکز میوه و تره‌بار در اول و دوم فروردین تعطیل است، روز سوم و چهارم تنها میادین اصلی فعالیت خود را شروع خواهند کرد. از روز پنجم فروردین نیز مراکز میوه وتره‌بار به‌طور رسمی آغاز به‌کار خواهد کرد. راد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تامین میوه شب عید عنوان کرد: «با توجه به نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی شهردار تهران صادرات پرتقال و سیب تا 15فروردین‌ماه ممنوع خواهد بود، البته با توجه به اینکه فکر می‌کنیم سیاه بهار در پیش داریم درخواست ما این بود که تا اطلاع ثانوی این ممنوعیت ادامه داشته باشد. البته هم‌اکنون دولت مجوز واردات نارنگی را صادر کرده است.»  تا پایان همین هفته 4بازار میوه و تره‌بار به میادین شهر تهران اضافه می‌شود.

اتفاقی که می‌تواند خدمات‌رسانی به شهروندان را بیشتر و آسان کند. در میادین میوه و تره‌بار گوشت و مرغ دولتی نیز توزیع می‌شود. سیدسعید راد معتقد است در ارائه گوشت و مرغ این سازمان دخل و تصرفی ندارد و تنها توزیع‌کننده است. او گفت: «گوشت و مرغ به مقداری که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد، توزیع می‌شود. مثلا یک روز 20تن گوشت تحویل سازمان میادین می‌دهند و یک روز هم 12تن. البته ما گوشت گرم داخلی هم توزیع خواهیم کرد. اگر دولت گوشت تنظیم بازار را در اختیار ما قرار ندهد، آن زمان گوشت گرم داخلی را توزیع خواهیم کرد. در هر صورت میادین میوه و تره‌بار در توزیع گوشت تنظیم بازار تابع سیاست‌های دولت خواهند بود. توزیع گوشت مرغ با توجه به مقداری که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد ادامه‌دار خواهد بود.»

او خبر داد که امروز گوشت داخلی با کاهش 20درصدی نسبت به قیمت بیرون در میادین اصلی ازجمله میدان صادقیه توزیع می‌شود. مدیرعامل سازمان میادین ادامه داد: «امروز گوشت ران کیلویی 114هزار تومان، سردست کیلویی 107هزار تومان و قلوه‌گاه کیلویی 100هزار تومان به فروش می‌رسد. اتفاقا استقبال خوبی هم صورت گرفته است.»

   نکات قابل توجه در مورد میادین

      میوه‌جات 35تا 40درصد، فرنگی‌جات 30درصد و حبوبات با تخفیف 22درصد به شهروندان ارائه می‌شود.

      روزانه 16هزار تن میوه از سمت میدان میوه و تره‌بار در سطح شهر توزیع می‌شود و میدان تره‌بار استان تهران 6استان اطراف خود را نیز تأمین می‌کند.
  
      مشتری‌های سازمان میوه و تره‌بار رشد 30درصدی داشته است.
 
      تراکنش‌های بانکی نشان می‌دهد روزانه 750هزار نوبت از میادین میوه و تره‌بار خرید صورت می‌گیرد که در ایام پایان سال این میزان بیشتر خواهد شد.
  
      به کمک ستاد تنظیم بازار 53مرکز را مشخص کردیم تا آنها گوشت و مرغ را برای غرفه‌ها تامین کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید