• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44290
+
-

آخرین جزئیات بررسی‌‌ منشأ بوی نامطبوع در تهران

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست توضیحاتی را درخصوص بررسی‌ها درباره منشأ بوی نامطبوع در تهران ارائه کرد. مسعود تجریشی در گفت‌وگو با ایلنا درباره منشا بوی نامطبوع در تهران که در 12 دی ماه در مناطقی از تهران احساس شده بود، گفت: بوی نامطبوعی در مناطق مرکزی و جنوبی تهران استشمام شده بود و پس از آن نیز در مناطق حکیمیه و تهرانپارس نیز این بو حس شده است.
او ادامه داد: همه موضوعاتی که ممکن بود، منشأ این بوی نامطبوع باشد، توسط کمیته اضطراری که در این خصوص تشکیل شده بود، بررسی شده و هیچ اتفاق خاصی که بتواند منشأ این بوی نامطبوع باشد، گزارش نشد. تجریشی اضافه کرد: در روز پنجشنبه نیز گروهی برای بررسی بیشتر به مناطقی که این بو آنجا احساس شده بود، اعزام و بررسی‌های بیشتر و پایش‌ها انجام شد. از آنجایی که بلافاصله در روز بعد از این اتفاق با بارش باران مواجه بودیم پیگیری‌های این گروه به نتیجه نرسیده بود. همچنین این گروه نیز به مناطقی که مدعی شده بودند، منشأ بو بوده مانند ساختمان پلاسکو اعزام شده و بررسی‌هایی در این خصوص انجام دادند. بررسی‌ها نشان می‌داد که میزان گاز h2s در این مکان بالا بوده است اما در دیگر مناطق همه‌چیز به‌صورت عادی بوده و  هیچ مشکل خاصی وجود نداشت.
 تجریشی با اشاره به گزارش‌هایی درخصوص انتشار بوی نامطبوع در دیگر شهرها تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارسالی مشخص شده که شبیه این بوی نامطبوع تقریبا همزمان با تهران در شهرستان خرم‌دره و ابهر نیز احساس شده است. گروه‌هایی برای بررسی منشأ این بود به این مناطق اعزام و مشخص شد بوی نامطبوع در آنجا ناشی از ماده شیمیایی مرکانتنت بوده است که نوعی ماده شیمیایی است و به گاز شهری اضافه می‌شود.
معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه مشابه این اتفاق نیز چند سال پیش در اصفهان رخ داده و منشأ آن بو نیز همین ماده شیمیایی مرکانتنت بوده است، ادامه داد: پس از بررسی‌ها در آن 2 شهر مشخص می‌شود پیمانکار دوبرابر حد مجاز این ماده شیمیایی را به گاز تزریق کرده است.
او گفت: گروهی برای پایش بوی نامطبوع در تهران تعیین شده است تا به‌طور مداوم پایش انجام شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید