• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39827
+
-

تهران هاب منطقه‌ای استارتاپ‌ها می‌شود

چشم انداز
تهران هاب منطقه‌ای استارتاپ‌ها می‌شود


وزیر ارتباطات روز گذشته از توافق با همتایان خود از آذربایجان، روسیه و ترکیه برای ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای حمایت از استارتاپ‌ها به میزبانی ایران خبر داد. محمدجواد آذری‌جهرمی پس از نشست چهارجانبه نمایشگاه باکوتل که با حضور وزیر ارتباطات ایران و وزرای ارتباطات کشور‌های آذربایجان، روسیه و ترکیه برگزار شد با اعلام این خبر تأکید کرد که این اقدام در راستای ایجاد منطقه قوی‌تر و ایجاد یک بازار بزرگ منطقه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، جهرمی در نشست روز گذشته با اشاره به اهمیت حمایت دولت‌ها از استارتاپ‌ها برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی پیشنهاد کرد یک مرکز منطقه‌ای برای حمایت از فعالیت‌های استارتاپی با مشارکت 4 کشور منطقه‌ای ایجاد شود و ایران نیز آمادگی دارد میزبان این مرکز در تهران باشد.

او گفت: هر چند استارتاپ‌ها در ایران و کشورهای همسایه در حال افزایش هستند اما همچنان در عرصه اتصال به مشتریان بین‌المللی ضعیف عمل می‌کنند. در پایان این نشست، وزیر ارتباطات از همتایان خود برای برگزاری نشست بعدی اعضا در کیش دعوت کرد و مقرر شد پیشنهادهای 3 کشور دیگر درباره جزئیات این طرح، در 3 ‌ماه آینده ارائه شده و مورد بحث کارشناسی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید