• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38668
+
-

تبعید 76روزه سرخ‌ها

تبعید 76روزه سرخ‌ها

فصل گذشته 2 تیم عربستانی به‌دلیل بدهی و مشکلات اداری موفق به کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا نشدند. همین مسئله باعث شد 2 گروه غرب آسیا از نعمت حضور نمایندگان صلح‌طلب سعودی(!) محروم شوند. امسال اما شرایط فرق کرده و آنها 3سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف دارند. این وسط 2 سهمیه قطعی عربستانی‌ها هم به گروه‌های سوم و چهارم اصابت کرده که پرسپولیس و استقلال در آن حضور دارند. همین مسئله باعث شده تمام معادلات گروه‌های مزبور به هم بریزد. با این مقدمه نگاهی به سایه‌روشن‌های تقویم سرخابی‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌اندازیم.

  پرسپولیس:بزرگترین امتیاز پرسپولیس این است که آنها مسابقات‌شان را در تهران با آسان‌ترین بازی گروه آغاز می‌کنند و در تهران با برگزاری سخت‌ترین مسابقه به پایان می‌برند. سرخپوشان روز 14اسفند در نخستین بازی میزبان تیمی خواهند بود که از پلی‌آف بالا می‌آید؛ تیمی که می‌تواند نماینده امارات، عراق یا ازبکستان باشد. آخرین بازی سرخ‌ها هم روز 30اردیبهشت سال آینده در ورزشگاه آزادی برابر السد خواهد بود. بنابراین اگر کار پرسپولیس برای صعود یا صدرنشینی به روز آخر بکشد، آنها می‌توانند روی حمایت همه‌جانبه هواداران‌شان در این بازی حساب کنند. این اتفاق در فصل گذشته هم رخ داد و پرسپولیس با کسب پیروزی در بازی خانگی برابر همین السد، توانست به‌عنوان صدرنشین صعود کند. دشواری کار سرخ‌ها اما این است که آنها در فاصله 76روزه بین این دو مسابقه خانگی باید 4بازی بیرون از ایران برگزار کنند. پرسپولیس در مسابقه دوم مهمان السد است، بعد 2 بازی را با الاهلی عربستان در زمین بی‌طرف برگزار می‌کند و در بازی ماقبل آخر هم مهمان تیم صعود کرده از پلی‌آف خواهد بود. جان‌سختی زیادی می‌خواهد که قرمزها بتوانند از این سریال مسابقات بیرون از خانه امتیازات لازم را برای صعود به‌دست بیاورند.

  استقلال: بدترین بخش کار برای استقلال این است که آنها بیرون از خانه شروع می‌کنند و بیرون از خانه هم تمام می‌کنند. آبی‌ها در مسابقه نخست مرحله گروهی روز 14اسفند مهمان الدحیل هستند و بازی‌های این مرحله را روز 30اردیبهشت سال آینده با دیدار برابر العین امارات به پایان می‌برند. تکلیف مسابقه سخت آغازین با الدحیل که روشن است، اما اگر العین هم شانس صعود داشته باشد، روز آخر در زمین خودش با تمام قوا برابر شاگردان شفر حاضر خواهد شد. حسن قرعه استقلال هم این است که 2 بازی خانگی این تیم بین سایر مسابقات پخش شده و می‌تواند مثل «پمپ بنزین» برای این تیم عمل کند. استقلال در بازی دومش میزبان العین امارات است و بازی ماقبل آخرش را هم که می‌تواند بسیار حیاتی باشد در تهران مقابل الدحیل قطر برگزار می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید