• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37529
+
-

امکانات گل و گیاه منطقه افزایش می یابد

توسعه «مزرعه خانواده» در بوستان نارنج



همایون قارنی|رئیس اداره فضای سبز شهرداری

اگر از دوستداران کاشت و نگهداری گل و گیاه هستید و دلتان می‌خواهد در مزرعه شخصی سبزی و صیفی مورد علاقه‌ خود را بکارید اما فضای لازم برای این کار را ندارید، می‌توانید به «مزرعه خانواده» بوستان «نارنج» در بزرگراه شهید محلاتی منطقه 14 بروید و از امکانات این مجموعه استفاده کنید. مزرعه‌ای که به‌عنوان یکی از مکان‌های دستیابی شهروندان علاقه‌مند به امور کشاورزی در پایتخت ایجاد شده‌است.  رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه14 درباره اجرای این طرح می‌گوید: «این طرح برای نخستین بار حدود 2 سال قبل در منطقه با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت شهروندان به‌ویژه سالمندان و حضور بیشتر آنها در فضاهای سبز در زمینی به مساحت هزار‌مترمربع در بوستان نارنج آغاز شد.» «همایون قارنی» می‌افزاید: «این زمین‌ها در قطعه‌های 20‌مترمربعی و رایگان برای کاشت انواع گل و گیاه و سبزیکاری برای آقایان و بانوان آماده شده است. اکنون باتوجه به استقبال زیاد شهروندان از اجرای این طرح در نظر داریم مساحت این مزرعه را افزایش دهیم. در حال حاضر زمینی به مساحت 500‌مترمربع در ضلع شمالی بوستان نارنج برای کودکان در نظر گرفته‌ایم تا آنها هم بتوانند در این مزرعه انواع سبزی مورد علاقه خود را بکارند.» 

آموزش‌های رایگان



علاوه بر اینها برنامه های آموزشی و کارگاه‌های رایگان  در این مزرعه برگزار می‌شود. رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 14  در این باره می‌گوید: «شهروندان علاوه بر کاشت گل و گیاه مورد علاقه خود در این مزرعه می‌توانند از آموزش‌های رایگان کارشناسان کلینیک گل و گیاه منطقه در زمینه‌های زراعت، طراحی فضای سبز، باغبانی و... حضوری یا تلفنی بهره‌مند شوند.» 
همچنین کارگاه‌های آموزشی رایگان کاشت گیاهان فصلی و آپارتمانی، کاشت تراریوم (باغ شیشه‌ای)، پرورش قارچ خوراکی، گل‌های فصلی و پیازی، هرس درخت و درختچه و... به‌صورت تئوری و عملی از دیگر برنامه‌هایی است که مستمر در کنار فعالیت این مزرعه به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود. مزرعه خانواده بوستان نارنج در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد شمالی، بلوار پاسدار گمنام قرار دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید