• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 19 شهریور 1397
کد مطلب : 29975
+
-

شهر گشت

 ۴۰۰هزار نفر حاشیه‌نشین در تبریز
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی معضلی جدی در کلانشهرهاست، گفت: در تبریز نیز ۴۰۰هزار نفر حاشیه‌نشین داریم.
به گزارش همشهری، مجید خدابخش اظهارکرد: اگر طرح‌های توسعه‌‌ای و تفصیلی تبریز با پیوست فرهنگی همراه بود، امروز مهاجرت‌‌های بی‌‌رویه و حاشیه‌نشینی مطرح نمی‌شد. او تأکید کرد: یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی شهرها این است که طرح‌های تفصیلی شهر پیوست فرهنگی داشته باشند. اگر تفکر نفتی را کنار بگذاریم و همه مردم در توسعه و آبادی شهر مشارکت کنند، بسیاری از هزینه‌های شهر کاهش  می‌یابد.

  ۸۵۰ میلیارد ریال از مالیات به شهرداری‌ها‌و دهیاری‌ها
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: تا پایان مرداد امسال بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده وصولی استان در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها گذاشته شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد دارد. یعقوب مزرعه ‌لی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این مبالغ هر‌ماه به‌طور مستمر به‌حساب شهرداری و دهیاری‌های مذکور واریز می‌شود بنابراین درآمدی پایدار و قابل اتکا برای پیشبرد طرح‌های عمران شهری و روستایی است. او افزود: سهم ۴۵ شهرداری استان از مبالغ واریزی ۵ ماهه ۵۸۰ میلیارد ریال و سهم ۱۹۷۹ دهیاری نیز ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است. مزرعه لی پیش‌بینی کرد که کل واریزی امسال از ۲۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر شود.

  ۱۱۷ محله ناکارآمد در خراسان رضوی
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۱۷ محله ناکارآمد در خراسان رضوی به‌منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری شناسایی شده است. به گزارش همشهری، محمدرضا اخوان اظهار کرد: 2هزار و ۷۰۰محله ناکارآمد در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده است که از مجموع این محلات، ۱۱۷محله مربوط به خراسان رضوی است که براساس برنامه ششم، ۵۸محله تا پایان سال هزار و ۴۰۰ بازآفرینی خواهد شد. او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع حاشیه‌نشینی و شرایط بافت‌های ناکارآمد شهری، راه و شهرسازی استان موفق به اخذ ردیف ملی برای بهسازی بافت فرسوده و حاشیه کلانشهر مذهبی مشهد برای نخستین‌بار در کشور شد و ۵۳ پروژه با مبلغ اعتبار ۳۱۸۷میلیارد ریال و با تخصیص ۱۵۰۰میلیارد ریال در دست اقدام است.

  واگذاری‌های غیراصولی در شهرک خودروی اراک
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک گفت: روند واگذاری واحدهای فاز اول شهرک خودروی اراک غیراصولی بوده و به افراد خارج از صنف خودرویی فروخته شده درحالی‌که این واحدها باید به فعالان صنوف خودرو واگذار می‌شد تا هرچه زودتر این صنوف به شهرک خودرو منتقل شوند. ایرج رضایی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: این پروژه از سال۹۲ آغاز شده و فرصت قانونی انجام این پروژه مدت‌ها قبل به‌اتمام رسیده است. پروژه‌های با سرمایه‌گذاری خصوصی درصورت طولانی شدن با توجه به تورم سالانه، برای پیمانکار سودهای کلان به‌دنبال دارد، اما در عوض شهروندان و کسانی که بخشی از این پروژه‌ها را خریداری کرده‌اند، متضرر می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :