• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28775
+
-

ماجرای ایمیل مشکوک

تحریم، ناهماهنگی و سهل‌انگاری باعث شده تا حق پخش بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 گم شود و به‌دست فدراسیون نرسد. 

داستان از این قرار است که شرکتی به نام MPCILVA  مجوز پخش بازی‌های دوره قبل مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل را در اختیار داشته و از این بابت پولی به فدراسیون فوتبال کشورمان پرداخت می‌کرده است. در آن مقطع به دلیل تحریم ها، فدراسیون، شرکت هوشنگ مقدس در دبی را که مشاور علی کفاشیان هم محسوب می‌شود را برای دور زدن تحریم‌ها به فیفا معرفی می‌کند تا پس از آن‌که پول به حساب مقدس واریز شد به حساب فدراسیون فوتبال منتقل شود. این رویه درخصوص پاداش‌ها و پول‌هایی هم که قرار بوده از طریق فیفا واریز شود هم به‌همین ترتیب انجام می‌شده است. اما موضوعی که این‌روزها پای علی کفاشیان، رییس وقت فدراسیون فوتبال را به کمیته اخلاق باز کرده این است که قرار بر این بوده شرکت mpcilva مبلغ 79 هزار و 900  دلار را به حساب مقدس واریز کند تا او هم پول را به حساب فدراسیون فوتبال بریزد ولی دو روز بعد از این مکاتبه و معرفی شرکت مقدس برای واریز پول، نامه‌ای با سربرگ فدراسیون فوتبال به شرکت mPcilva  ارسال می‌شود که این پول را به حساب مقدس نریزید و درهمان نامه شماره‌حساب یک شرکت دیگر را می‌دهند تا پول به آن شرکت واریز شود. یک‌هفته بعد هم ایمیلی از طرف عباس ترابیان به آن شرکت زده می‌شود که پول را به همان شرکتی که در نامه دوم آمده واریز کنید و لازم نیست پولی به حساب هوشنگ مقدس واریز شود. موضوعی که البته ابعاد دیگری به خود پیدا می‌کند. برای بررسی بیشتر با خود هوشنگ مقدس تماس گرفتیم تا توضیحات کامل را در این ارتباط بدهد. 

مقدس در ابتدا گفت: «فدراسیون فوتبال نامه‌ای را به شرکت mpcilva می‌زند که پول را به حساب شرکت من بریزد تا من هم پول را به حساب فدراسیون واریز کنم اما گویا دو روز بعد از این نامه که در آن من را معرفی کرده‌اند نامه دیگری با سربرگ فدراسیون فوتبال به شرکت mpcilva ارسال می‌شود که در آن نامه شرکت دیگری به جای شرکت من معرفی شده که پول را به حساب آن شرکت واریز کنند. دقیقا یک هفته بعد هم ایمیلی از سوی عباس ترابیان به شرکت mpcilva ارسال می‌شود که محتوای نامه قبل را تایید می‌کند؛ یعنی در ایمیل عباس ترابیان عنوان‌شده به جای واریزی پول به حساب من به همان شرکتی که در نامه عنوان شده واریز کنید.»

وی ادامه داد: «پول هم براساس آن نامه دوم به حسابی که معرفی شده واریز می شود. بعداز مدتی مسوولان فدراسیون از من سراغ پول را می‌گیرند که من هم در جواب گفتم پولی به حساب من نیامده است. وقتی فدراسیون با مدیران شرکت mpcilva ارتباط می‌گیرد که چرا پول را واریز نکرده‌اند، در پاسخ گفته می‌شود ما پول را براساس نامه و ایمیلی که فدراسیون فوتبال داده به شرکت دیگری که اعلام کرده‌اند واریز کرده‌ایم.»

مقدس درخصوص اینکه جواب ترابیان در این خصوص چه بوده است گفت: « ظاهرا عباس ترابیان گفت ایمیل من را هک کرده‌اند و من این ایمیل را ارسال نکرده‌ام!»

وی درباره اینکه اگر ایمیل را هک کرده‌اند پس نامه ارسالی به شرکت mpcilva  آن‌هم با سربرگ فدراسیون فوتبال توسط چه‌کسی انجام شده است تاکید کرد: «نمی‌دانم. این موضوعی است که مسوولان فدراسیون فوتبال باید پاسخ دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید