• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 6 شهریور 1397
کد مطلب : 28440
+
-

چشم آسیا به همدان

معاون اول رئیس جمهوری به‌منظور شرکت در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «همدان ۲۰۱۸» پایتخت گردشگری آسیا، دیروز وارد همدان شد.

به گزارش  همشهری «اسحاق جهانگیری» که به همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به همدان سفر کرد در ساعات اولیه ورود به همدان هتل امیران این شهر را افتتاح کرد. هتل امیران ۲ با زیربنایی به مساحت۸ هزار متر مربع واقع در ورودی شهرک فرهنگیان دارای ۶۰ واحد اقامتی است و  ظرفیت پذیرش ۱۲۰۰ نفر میهمان را دارد.

تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای ساخت و راه اندازی هتل امیران۲ هزینه شده است.  افتتاح هتل های کتیبه و فاران تویسرکان نیز از دیگر برنامه های دیروز جهانگیری  در همدان بود. همچنین معاون اول رئیس جمهوری در اولین روز کنفرانس بین المللی کشور‌های آسیایی در همدان و افتتاحیه این مراسم شرکت کرد. 45 میهمان خارجی از 33 کشور  در کنفرانس بین‌المللی همدان 2018 حضور دارند.

این میهمانان از کشورهای افغانستان، عراق، کامبوج، آذربایجان، ژاپن، گرجستان، ویتنام، کره جنوبی، فیلیپین، بنگلادش، ازبکستان، پاکستان، اندونزی، تایلند، سریلانکا، اسپانیا و دبیرکل ACD (مجمع گفت وگوی همکاری آسیا) هستند. تمبر یادمان رویداد همدان 2018 و آهنگ ویژه همدان با صدای «محمد معتمدی» در این مراسم رونمایی شد. پس از پایان افتتاحیه کنفرانس و سخنرانی مسئولان در سالن شهدای استانداری، پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید فنی از مناطق گردشگری استان برگزار شد که این بازدیدها به صورت شهری شامل پیاده‌راه بوعلی، راسته بازار همدان، آرامگاه استر‌ومردخای و گنجنامه و بازدیدهای برون‌شهری شامل غارعلیصدر، لالجین و روستای ورکانه است و تا فردا ادامه دارد. امروز سه‌شنبه نیز، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه بین مقامات عالی از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، معاون اول رئیس جمهوری و وزرای خارجی و 2 کمیته فنی توسعه گردشگری بین ایران و افغانستان و ایران و عراق برگزار می‌شود. همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان اجلاس گردشگری کشورهای آسیایی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید