• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22706
+
-

جمعی از جوانان سنگلج با درخشش در مسابقات محلی، تیم باشگاهی تشکیل دادند

چند قدم مانده تا لیگ برتر

چند قدم مانده تا لیگ برتر

زینب زینال‌زاده| خبرنگار:

منطقه 12


3 سال پیش بود که با راه‌اندازی مدرسه فوتبال سنگلج تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان محله تختی در آن ثبت‌نام کردند و بعد از پایان دوره‌های تئوری، تیم محلی سنگلج تشکیل شد. بازیکنان تیم با وجود امکانات محدود در مدت 6 ماه 26 مسابقه دادند و با درخشش در مسابقات موفق شدند به تیم پاس دلاوران بپیوندند. به گفته «سید محمدعلی عمادی» مربی تیم جوانان پاس دلاوران تمامی 25 نفر انگیزه بالایی دارند و مرتب در تمرینات شرکت می‌کنند و همین پشتکارشان باعث شده بتوانند در مسابقات باشگاهی شمال شرق تهران بدرخشند. بازیکنان این تیم تجربه‌ای از حضور در مسابقات بزرگ باشگاهی ندارند اما به گفته خودشان فقط چند قدم با لیگ برتر فاصله دارند. 
    
هوا گرم است. اما بی‌تفاوت به گرمای سوزان آفتاب دنبال توپ می‌دوند و با فریادهای بلند توپ را به هم‌تیمی‌هایشان پاس می‌دهند. هنوز چند دقیقه‌ای برای بازی تدارکاتی و دوستانه با تیم بهشتی ری باقی مانده است. 

بازیکنان هر دو تیم مشغول گرم کردن خود هستند و مربیان هم روی نیمکت نشسته‌ و مشغول ارنج کردن تیم‌شان و آنالیز تیم حریف هستند. با صدای سوت داور هر دو تیم وارد زمین چمن می‌شوند و بازیکنان هم طبق نظر مربیان در پست‌های خود می‌ایستند. هر دو تیم قدرتمند هستند، اما تیم پاس دلاوران به تازگی از تیم محلی و کوچک به تیم باشگاهی بزرگ راه یافته و بازیکنان تجربه زیادی در بازی با تیم‌های بزرگ و لیگ برتر را ندارد. 

عمادی مربی تیم جوانان پاس دلاوران می‌گوید: «تیم ما از اواسط تیر با تیم‌های زاگرس، آبی پوشان، فجر میثاق و بهمن ری، که از تیم‌های لیگ برتر شمال شرق تهران هستند، مسابقه دارند و برگزاری مسابقات تدارکاتی و دوستانه باعث افزایش تجربه بازیکنان می‌شود.» 

رقابت تیم‌های بهشتی و پاس دلاوران با نتیجه یک هیچ به نفع تیم بهشتی تمام می‌شود و مربی تیم پاس دلاوران با نارضایتی از عملکرد تیمش می‌گوید: «بازیکنان ما در 26 مسابقه محلی شرکت کردند و نتایج خوب و قابل قبولی در کارنامه‌شان ثبت کرده‌اند و آنها با سختکوشی موفق شدند از تیم کوچک محلی به تیم بزرگ باشگاهی تبدیل شوند. مسابقات محلی با مسابقات باشگاهی تفاوت زیادی دارد و بازیکنان باید تمریناتشان را بیشتر کنند تا بتوانند از سد تیم‌های بزرگ بگذرند.»  بازی تدارکاتی به پایان می‌رسد و مربی نکاتی را که لازم است به بازیکنان گوشزد می‌کند و آنها متفق‌القول می‌شوند تا در مسابقات باشگاهی بازی خوبی ارائه دهند. 

عمادی می‌گوید: «همه بازیکنان تیم بااستعداد هستند و اگر حمایت شوند آینده درخشانی خواهند داشت.» 

تیم هیچ بودجه‌ای ندارد و هزینه‌ها توسط افراد خیّر و با شهریه اندکی که بازیکنان می‌پردازند تأمین می‌شود. 


اردوهای تدارکاتی نداریم

بازیکنان تیم فوتبال قبل از مسابقات مهم به اردوی تدارکاتی می‌روند و در چهارچوب قوانین خاصی شبانه‌روز تمرین می‌کنند. به گفته عمادی، تیم پاس دلاوران برای شرکت در مسابقات باشگاهی و گرفتن نتایج خوب نیاز به چنین اردوهایی دارد. او می‌گوید: «ما برای خرید لباس و توپ پول نداریم و به همین دلیل از برگزاری اردوهای تدارکاتی صرف‌نظر می‌کنیم. اردو زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بازیکنان مدت زمان بیشتری با هم باشند و هماهنگ‌تر عمل کنند و طبعاً نتایج خوبی از بازی‌ها بگیرند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید